اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بجنورد:

تعداد نامزدهای انتخاباتی بجنورد کم یا زیاد نشده است

خبرگزاری فارس: فرماندار بجنورد با بیان اینکه تعداد نامزدهای انتخاباتی تا این لحظه کم یا زیاد نشده است، گفت: بر همین اساس هیچ تغییری در 12 نامزد انتخاباتی بجنورد صورت نگرفته است.

تعداد نامزدهای انتخاباتی بجنورد کم یا زیاد نشده است

سید محمد پاکمهر دقایقی قبل در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: در صورت افزایش تعداد نامزدهای انتخاباتی، موضوع رسماً از طریق فرمانداری اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایجاد هرگونه شائبه در مورد افزایش نامزدهای انتخاباتی در بجنورد صحت ندارد.

پاکمهر با تاکید بر اینکه سلایق مختلف در نهمین انتخابات مجلس بجنورد شرکت دارند، افزود: هم اکنون فضای بسیار خوبی برای رقابت‌های انتخاباتی در بجنورد فراهم است.

وی با اشاره به تمام تمهیدات فراهم شده برای برگزاری انتخابات نهم مجلس در بجنورد تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، تمام فرآیندهای برگزاری انتخابات به جز شمارش آرا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گفته نماینده عالی دولت در بجنورد، برای برگزاری انتخابات در شهرستان بجنورد 286 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که برای 81 شعبه سیار لب‌تاپ‌های مورد نیاز و همچنین 205 شعبه ثابت رایانه به تعداد مورد نیاز تامین شده است.

وی تصریح کرد: حتی به منظور تدابیر لازم در مواقع اضطرار، 40 رایانه نیز اضافه بر تعداد شعب اخذ رای پیش‌بینی شده که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاکمهر همچنین تعداد عوامل برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه بجنورد را هفت هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد عوامل اجرایی انتخابات شامل نمایندگان فرماندار، عوامل اجرایی صندوق، هیئت نظارت، بازرسی و ... است.

وی تصریح کرد: تمام این عوامل تا قبل از برگزاری انتخابات دوره‌های آموزشی مربوط به قوانین انتخابات و نحوه رای گیری را فرا می‌گیرند.

این مسئول در ستاد انتخابات بجنورد با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری همایش‌های مختلف اعضای شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه بجنورد گفت: بر همین اساس همایش اعضای شعب اخذ رای در بخش مرزی راز و جرگلان فردا و در مرکز خراسان شمالی روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

فرماندار بجنورد از برگزاری مانور انتخابات در شعب اخذ رای بجنورد هم‌زمان با سراسر کشور طی بعد از ظهر فردا خبر داد.

وی تصریح کرد: در اجرای این مانور تمام رایانه‌ها ارتباطات الکترونیکی و ... مورد تست آزمایش قرار گرفته و آمادگی‌های نهایی برای برگزاری انتخابات پر شور 12 اسفند فراهم می‌شود.

پاکمهر اظهار داشت: در صورت وجود هر گونه مشکل در خلال این مانور انتخاباتی، موضوع بررسی و رفع خواهد شد.

رئیس حوزه انتخابیه بجنورد همچنین بارش برف و باران طی 12 اسفند در این حوزه انتخابیه را بعید ندانست و گفت: البته تدابیر لازم به منظور برگزاری انتخابات طی این روز در حوزه انتخابیه بجنورد پیش‌بینی شده است.

وی تأمین خودروهای کمک دار با مشارکت دستگاه‌ها، احتمال انتقال شعب اخذ رای یک روز قبل از رای گیری به مناطق روستایی و ... را از جمله تدابیر پیش بینی شده از سوی حوزه انتخابیه بجنورد برای برگزاری انتخابات مجلس عنوان کرد.

پاکمهر با اشاره به پیگیری‌های لازم به منظور تأمین بالگرد برای رای گیری در مناطق صعب‌العبور اظهار داشت: این تقاضا به جمعیت هلا‌ل‌احمر کشور ارائه شده و اکنون در حال رایزنی هستیم.

وی پراکندگی روستاهای بجنورد را از جمله مشکلات در رای گیری عنوان کرد و گفت: امید می‌رود تا با مشارکت اعضای شعب اخذ رای، دستگاه‌های مدیریت بحران و همچنین تأمین بالگرد، انتخابات پرشور در 12 اسفند در بجنورد برگزار شود.

برای حوزه انتخابیه بجنورد متشکل از شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم 450 صندوق اخذ رای پیش بینی شده است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول