اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اعضای هیئت امنا

تکیه تاریخی معلم‌کلا بندپی غربی تخریب شد

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابل گفت: توسط اعضای هیئت امنا، تکیه تاریخی معلم‌کلا بندپی غربی تخریب شد.

تکیه تاریخی معلم‌کلا بندپی غربی تخریب شد

محمد دهستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: شب گذشته اعضای هئیت امنا و متولیان تکیه معلم‌کلا بندپی غربی بدون هماهنگی با یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی بابل اقدام به تخریب یکی از آثارهای مهم و ملی ایران کردند.

وی افزود: تکیه معلم‌کلا بندپی غربی در سال 86 به شماره 20695 به‌‌عنوان یکی از آثار مهم ملی و تاریخی ایران به ثبت رسید که این بنای تاریخی با هنر معماری اصیل ایرانی قدمت 200 ساله داشته و مربوط به دوره قاجاریه است.

دهستانی بیان داشت: یگان حفاظت میراث فرهنگی بابل به محض اطلاع از تخریب این اثر تاریخی بلافاصله به محل اعزام شده که تا رسیدن آنها این بنای تاریخی کاملا تخریب شد.

وی تصریح کرد: قبل از تخریب این اثر ملی اعضای هیئت امنا درخواست زمین محوطه تکیه برای افزایش فضای مسجد را کرده بودند که با موافقت میراث فرهنگی، زمین محوطه تکیه برای گسترش مسجد اختصاص یافت اما با این وجود این اعضا در عملی نادرست اقدام به تخریب این بنای تاریخی کردند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بابل درباره دو پرونده قبلی امامزاده هفت‌تن و حمام میرزا یوسف گفت: افرادی بانفوذ در بابل با دخالت در دو پرونده قبلی قصد داشتند مسیر پرونده را به سمتی نادرست بکشند که دخالت‌های این افراد تاثیر زیادی در روند پرونده نداشته و کسانی که آثار فرهنگی را تخریب کردند اعم از شهرداری، هیئت امنای امامزاده هفت‌تن و هیئت امنای تکیه معلم‌کلا در بحث کیفری مجبور به پرداخت خسارت می‌شوند.

انتهای‌پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول