اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی:

50 اثر آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت‌های سازمان در حوزه مرمت و ثبت آثار استان گفت: در سال ‌جاری 50 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسید‌.

50 اثر آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی شامگاه امروز در مراسم ویژه دهه فجر در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان با بیان اینکه  بیش از 125 میلیارد ریال برای ساخت و مرمت پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر اعتبار هزینه شده است، اظهار کرد:  این اعتبارات از سوی بخش دولتی و خصوصی هزینه شده که به ترتیب مبالغ 75 میلیارد ریال و 50 میلیارد ریال را شامل می‌شود.

وی در این نشست با اعلام برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی در دهه فجر تصریح کرد: به برکت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و  دهه مبارک فجر 33 پروژه مرمتی و سرمایه‌گذاری در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسند.

محمدی تصریح کرد: سرای کشمشچی‌لر و میرزا شفیع در بازار جهانی تبریز، مساجد حضرت فاطمه زهرا و سید علی آقا، امامزاده دوزال کردشت، خانه پروین اعتصامی، موزه صفوی بناب، مرکز ترویج قرآنی مراغه، خانه کبیری و همچنین مجتمع گردشگری دامنه کوه سهند با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد ریالی بخش خصوصی تعدادی از شاخص‌ترین طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر به شمار می‌روند.

رئیس شورای فنی  صنایع دستی استان خاطرنشان کرد: در این دهه اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های گوناگونی در سطح استان در دستور کار سازمان قرار دارد.

محمدی ادامه داد: نمایشگاه  تابلو فرش‌های هنری سرداران مشروطه در موزه مشروطه، تابلو فرش‌های هنری سرداران دفاع مقدس در موزه سنجش، نمایشگاه  پوسترهای خانه‌های تاریخی در خانه لاله‌ای  و همچنین نمایشگاه تمبر در موزه قاجار بخشی از این برنامه‌های فرهنگی در دهه مبارک فجر محسوب می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی در 10 ماهه سپری شده سال 90 تاکید کرد: سازمان فعالیت‌های خود را در سه حوزه فرهنگی، اقتصادی و عمرانی متمرکز کرده که بحث فرهنگی تمام این فعالیت‌ها را تحت پوشش قرار داده است.

6 کاوش باستانی در آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان در فهرست آثار ملی  تصریح کرد: مرمت آثار تاریخی و پرداختن به صنایع دستی به عنوان احیای بخشی از آداب زندگی و کسب و کار مردم در زمره فعالیت‌های فرهنگی قرار می‌گیرند.

محمدی با تاکید بر اینکه در سال‌جاری سازمان تمرکز و جدیت بیشتری بر روی مطالعات داشته است، گفت: در سال 90 شش مورد کاوش‌های باستانی در سطح استان انجام گرفته که تمام مراحل علمی مرمت  بر روی آنها آغاز شده است.

وی همچنین از اتمام مطالعات تفصیلی و جامع استان خبر داد و گفت: تمام فعالیت‌های مطالعاتی توسط گروهی از کارشناسان مجامع علمی و اساتید دانشگاهی انجام شده است.

50 اثر آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

محمدی همچنین با اشاره به فعالیت‌های سازمان در حوزه مرمت و ثبت آثار استان یادآور شد: در سال‌جاری 50 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسید که ثبت شش اثر طبیعی مانند درختان چنار کهنسال 2500 ساله اتفاقی بود که برای اولین بار در استان روی داد.

رئیس شورای فنی صنایع دستی استان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در سال جاری 2 هزار فقره کارت شناسایی برای شاغلان صنایع دستی استان صادر و 68 پروانه تولید به علاقه‌مندان اعطا شده است.

1950 هنرمند آذربایجان شرقی بیمه شدند

محمدی خاطرنشان کرد:  بیمه هنرمندان صنایع دستی یکی از درخشان‌ترین اقدامات دولت دهم به شمار

می‌رفت که خوشبختانه یک هزار و 950 نفر تاکنون در استان از این بیمه بهره‌مند شده‌اند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان تاکید کرد: در سال 90 سازمان میراث فرهنگی با همکاری بخش خصوصی توانست آذربایجان‌شرقی را از لحاظ وجود هتل‌ها و امکانات رفاهی و مجتمع‌های بین راهی به استانی غنی برای گردشگران تبدیل کند.

محمدی یادآور شد: خوشبختانه استان ما طی سال‌های اخیر در حوزه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسیار موفق عمل کرده که نتایج این فعالیت‌ها قابل مشاهده است.

وی همچنین دهه مبارک فجر را بهترین فرصت برای انعکاس خدمات سازمان‌های دولتی به عنوان خدمتگزاران مردم عنوان کرد و گفت: بخشی از آبادانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی به دستاورده را هر سازمانی به عنوان یک هدیه  باید به عنوان خادم ملت به مردم تقدیم کند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول