اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

2 اثر تاریخی درمیان در آستانه ثبت ملی قرار دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: تاکنون 120 اثر تاریخی در شهرستان درمیان شناسایی شده‌ و از این تعداد چهار اثر طبیعی است که دو اثر شماره ثبت دریافت کرده و دو اثر دیگر در آستانه ثبت ملی قرار دارد.

2 اثر تاریخی درمیان در آستانه ثبت ملی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی ستاد تسهیلات سفرهای دائمی شهرستان درمیان اظهار داشت: در سال جاری مبلغ 242 میلیون و 500 هزار تومان در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مصوب شده که تاکنون 60 درصد آن اختصاص و هزینه شده است.

وی مسافران نوروزی سال گذشته درمیان را قریب 6 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر دو مرکز آموزش صنایع‌ دستی در بخش قهستان و مرکز شهرستان فعال هستند و در پاییز امسال قریب 60 نفر از متقاضیان آموزش‌های لازم را در زمینه تولید صنایع‌دستی شامل پارچه‌بافی، گلیم‌بافی، سکه و سرمه‌دوزی فرا گرفته‌اند.

فرماندار درمیان بر گسترش آموزش صنایع‌ دستی در روستاهای شهرستان تأکید کرد و ابراز داشت: افزایش تولیدات صنایع‌ دستی علاوه بر افزایش میزان اشتغال و تولید زمینه‌ساز صدور فرهنگ شهرستان به سایر نقاط استان و کشور می‌‌شود.

براتی با اشاره به لزوم احیای فرهنگ ناب و اصیل ایرانی اسلامی شهرستان تأکید کرد: احیای پیشینه تاریخی یک جامعه فقط با به نمایش گذاشتن چند اثر دستی و تاریخی امکان‌پذیر نیست.

وی بر اجرای طرح نظارت نوروزی از ابتدای اسفند سال جاری تا نیمه فروردین سال آینده خبر داد و تصریح کرد: در نیمه دوم سال جاری تعداد یک‌ هزار و 535 مورد بازرسی از مجموع 725 واحد صنفی به عمل آمد.

فرماندار درمیان از شناسایی 34 واحد صنفی متخلف در زمینه‌های کم‌فروشی، گران‌فروشی و عدم درج قیمت کالا در این مدت خبر داد و یادآور شد: برای متخلفان پرونده‌هایی به ارزش 6 میلیون و 934 هزار تومان تشکیل و به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد.

براتی از توزیع 20 تن و 600 کیلوگرم قند و شکر، روغن، برنج و مرغ منجمد در نیمه دوم سال جاری خبر داد و افزود: توزیع اقلام مورد نیاز مردم مانند مرغ منجمد از نیمه بهمن‌ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان طرح ویژه نوروزی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آموزشگاه شهید باهنر شهر اسدیه آماده پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی شهرستان است، افزود: کلیه دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها با اتخاذ برنامه‌های صحیح و اصولی باید نسبت به فضاسازی و معرفی شهرستان به مسافران و گردشگران اقدامات مناسبی انجام دهند.  

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول