اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی خبر داد

ثبت 40 هزار اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ایران

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ثبت 40 هزار اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ایران تا کنون خبر داد.

ثبت 40 هزار اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، مسعود علویان‏صدر ظهر امروز در حاشیه بازدید از میراث فرهنگی شهرستان دامغان در گفت‏وگو با خبرنگاران در دامغان اظهار کرد: 40 هزار اثر تاریخی که میراثی جاودان از گذشته‏های کشورمان است، تا امروز در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این آمار در ثبتی‏های فهرست آثار ملی وجود دارد و استان‏های مختلف کشور که هر یک به گونه‏ای نماد تمدن ایران اسلامی هستند، در ثبت ملی آثاری تاریخی سهم دارند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این سازمان طرحی را در دستور کار دارد تا در قالب آن به منازل مسکونی شخصی واقع در بافت‏های تاریخی در استان‏ها وام کم‏بهره تعلق گیرد، افزود: پرداخت این تسهیلات در راستای نوسازی و بهسازی این واحدها انجام می‏شود.

علویان‏صدر اجرای این طرح را در کشور از سال آینده اعلام کرد و گفت: در قالب این طرح، به منازل واقع در بافت‏های تاریخی کشور وام‏هایی کم‏بهره پرداخت می‏شود تا نسبت به رسیدگی به آنها اقدام شود.

وی افزود: بسیاری از منازل مسکونی در کشور وجود دارند که قدمت آنها بالاست و باید امروز به کمک این واحدها شتافت.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: طرح پرداخت تسهیلات به این واحدهای مسکونی مستقر در بافت‏های تاریخی با هدف حمایت از افرادی که منازلشان در بافت‏های تاریخی واقع شده و نیاز به حمایت برای بازسازی خانه‏ها دارند، عملیاتی می‏شود.

علویان‏صدر همچنین در بخش دیگری از این گفت‏وگو از وجود 3 هزار و 500 خانه تاریخی در کشور خبر داد که به همت مسئولان امر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‏اند.

وی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به طور مشارکتی و به نسبت مساوی با صاحبان این خانه‏ها، از بازسازی و مرمت منازل مسکونی تاریخی ثبت شده حمایت می‏کند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول