اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

1608 اثر در سیستان و بلوچستان ثبت فهرست ملی شده است

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و 608 اثر در سیستان و بلوچستان ثبت فهرست ملی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور شده که بیش از 660 اثر از این تعداد در منطقه سیستان است.

1608 اثر در سیستان و بلوچستان ثبت فهرست ملی شده است
حسنعلی شهرکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: قبل از دولت نهم تعداد آثار ثبت شده سیستان‌ و بلوچستان 195 اثر و تعداد آثار شناسایی شده 750 اثر بود.

وی افزود: از آغاز بکار دولت نهم تاکنون یک‌هزار و 608 اثر ثبت فهرست ملی شده و 3 هزار و 543 اثر نیز شناسایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگ صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در قبل از دولت نهم هیچ اثر طبیعی ثبت شده‌ای نداشته‌ایم، افزود: در دولت نهم دو اثر طبیعی از این استان ثبت آثار ملی شده‌اند.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر نیز 54 کار پژوهشی شامل شناسایی، کاوش و گمانه‌زنی انجام شده در حالی که در قبل از دولت نهم این رقم 12 اثر بوده است.

شهرکی تصریح کرد: هم اکنون در سیستان و بلوچستان هشت موزه وجود دارد که از جمله آنها موزه منطقه‌ای‌ جنوب شرق کشور، موزه مردم‌شناسی زابل، موزه مردم‌شناسی سراوان و موزه مردم‌شناسی چابهار است.

شهرکی با اشاره به اهمیت صنایع دستی منطقه سیستان اظهار داشت: از جمله صنایع دستی سیستان قالی‌بافی، حصیربافی، خامه‌دوزی و سفالگری است که از این رشته‌ها خامه‌دوزی ثبت فهرست ملی شده و مهر اصالت دریافت کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از طراحی و راه‌اندازی دالان تاریخ سیستان برای معرفی ویژگی‌های تاریخ سیستان از پیش تا دوره‌های معاصر در قالب ماکت و صحنه‌سازی خبر داد و گفت: اعتبار این طرح 2 هزار و 200 میلیون ریال است که طرح‌های مطالعاتی و نقشه‌های معماری داخلی دالان تاریخ در سال 89 به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر در راستای معرفی دستاوردهای نظام، معرفی هرچه بیشتر پروژه‌های مرمتی و زیرساخت‌های گردشگری، خبرنگاران منطقه در قالب یک تور دو روزه خبری به سیستان از این دستاوردها بازدید کردند.

انتهای پیام/صا20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول