اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای نمایندگی مجلس نهم:

هزینه‌های غیر متعارف در انتخابات شایسته قانونگذار حکومت اسلامی نیست

خبرگزاری فارس: کاندیدای نمایندگی مجلس نهم رشت گفت: صرف هزینه‌های غیر متعارف در انتخابات شایسته قانونگذار حکومت اسلامی نیست.

هزینه‌های غیر متعارف در انتخابات شایسته قانونگذار حکومت اسلامی نیست

علی محمد جلوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره ویژگی‌های یک نماینده اصلح اظهار داشت: انسان‌ها به طور فطری گرایش به طرف بهترین‌ها را دارند و حکم عقل نیز همین است که از هر کمال و صاحب کمالی به دنبال بهترین باشند و روایات شریف هم مؤید این حقیقت است.

وی با اشاره به سخن حضرت امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر افزود: در این کلام آمده است که در انتخاب افراد و سپردن مسئولیت به آنها به دنبال اصلح یا افضل باشند.

این فعال سیاسی رشت با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های ما در زندگی، انتخاب قانونگذاران و مجریان کشور است یادآور شد: این انتخاب در سرنوشت ما بسیار مؤثر است بنابراین حکم عقل و فطرت و شریعت این است که حتما به دنبال بهترین‌ها، قوی‌ترین، امین‌ترین و اصلح‌ترین باشیم.

وی نخستین راه شناخت اصلح یا بهترین در انتخابات را استفاده از قرآن و حدیث عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا فرد یا افراد نامزدی مجلس شورای اسلامی را بر آیات و روایات شریفه عرضه داشته و میزان انطباق او با کلام الهی یا فرمایشات معصومین(ع) سنجیده می‌شود. 

جلوه ادامه داد: در این سنجش هر کس از نظر ایمان و تقوا و پارسایی، علم و آگاهی، امانتداری، شجاعت، عزت و کرامت نفس، اصالت خانوادگی، سابقه نیکو و درخشان، رشد و بالندگی، تعهد و تخصص از دیگران برتر بود، او اصلح‌تر است و شایستگی بیشتری برای گزینش دارد.

وی دومین راه تشخیص فرد اصلح را نصب‌العین قرار دادن فرمایشات و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست.

کاندیدای مورد حمایت جبهه حامیان ولایت استان، راه سوم برای تشخیص فرد اصلح را توجه دقیق به رفتار، گفتار و کردار کاندیداها و یا نامزدهای انتخاباتی عنوان کرد.

وی ابراز داشت: اگر کاندیدایی به مسندهای حکومتی، مانند قانونگذاری یا اجرایی به چشم یک طعمه یا لقمه چرب و نرم نگاه کند، برای دستیابی به آن بسیار حریص است و او نه تنها اصلح نیست بلکه اصلا صالح هم نیست تا شایسته انتخاب باشد.

جلوه اضافه کرد: اگر کاندیدایی حاضر شد که در ایام انتخابات برای کسب آرای مردم هزینه‌های سنگین و غیرمتعارفی را که حتی بیش از حقوق چهار ساله نمایندگی اوست در قالب پذیرایی‌های آن‌چنانی، خریدن آرا و... متحمل شود، او به هیچ وجه شایسته انتخاب شدن و سپردن بار امانت منصب‌های حکومتی در جامعه انقلابی و اسلامی نیست.

این فعال سیاسی بیان داشت: راه دیگر برای شناخت و تعیین اصلح در ایام انتخابات این است که به دوستان، رفقا و یاران انتخاباتی او توجه دقیق داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمایش حضرت رسول اکرم(ص) که فرمودند مردم را از راه شناخت دوستانشان بیازمایید و برگزینید خاطر نشان کرد: انسان با کسی طرح دوستی می‌ریزد که تحسینش را برانگیزد.

جلوه راه دیگر برای تشخیص اصلح در انتخابات را تفکر و تدبر، رجوع به عقل و قلب و تجارب خود عنوان کرد و افزود: در این راستا با افراد صاحب نظر، عالم و متعهد مشورت کنیم و بعد تصمیم بگیریم.

وی یادآور شد: اگر افرادی جاه‌طلب، دنیا پرست، فاسق، خوشگذران، عیاش، بی‌درد و... فرد مورد نظر را احاطه کرده باشند و از وی حمایت می‌کنند، یقین داشته باشیم که او شایسته گزینش نیست.

کاندیدای حوزه انتخابیه رشت متذکر شد: اگر به نکات مذکور توجه نشود و غیر شایسته و نالایق یا صالح و خائن را بر مسندی گماریم، دیگر نباید توقع خدمتگزاری و برطرف کردن مشکلات خود را داشته باشیم.

وی صرف هزینه‌های غیرمتعارف در انتخابات را شایسته یک نماینده و قانونگذار حکومت اسلامی ندانست.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول