اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آهنگساز و موسیقی‌دان اصفهانی:

دخالت بنگاه‎های اقتصادی در امور هنری کنترل شود

خبرگزاری فارس: آهنگساز و موسیقی‌دان اصفهانی گفت: حضور بنگاه‎های اقتصادی به عنوان اسپانسر در آثار موسیقی‌یایی باید کنترل شده باشد، زیرا حضور بنگاه‏ها از آن نظر که ارزش واقعی آثار هنری را در نظر بگیرند، قابل احترام است.

دخالت بنگاه‎های اقتصادی در امور هنری کنترل شود

مهرداد اصلانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: موسیقی تنها وجود خواننده نیست بلکه عوامل متعددی باید کنار یکدیگر قرار گرفته شوند تا موسیقی خوب و شنیدنی و در عین حال اصیل را به وجود آورند.

وی افزود: علم موسیقی نیازمند توجه است زیرا روز به روز به مخاطبان آن اضافه می‎شود، پس چاره‎ای نیست که آن را بپذیریم و برای اصولی کردن آن بکوشیم.

آهنگساز و موسیقی‌دان اصفهانی در ادامه بیان داشت: همیشه تقلید کردن در موسیقی بد نیست، البته به نوعی که این روند همیشه تکرار نشود بلکه تنها برای فراگیری اصول و ساختارهای مناسب موسیقی‌یا‌‌یی ضروری نیز هست.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز موسیقی کارایی‎های زیادی دارد، گفت: امروز مردم ما بیش از هر چیز به آرامش نیاز دارند و موسیقی‌دانان ما با استفاده از نت‎ها و سازهای ایرانی می‏توانند این آرامش را به مردم هدیه کنند.

اصلانی در مورد حضور بنگاه‏های اقتصادی  و دخالت آنها در نشر آثار موسیقی‌یایی گفت: حضور این بنگاه‎ها به عنوان اسپانسر در آثار موسیقی باید کنترل شده باشد، زیرا حضور بنگاه‏ها از آن نظر خوب است که آثار هنری و ارزش واقعی آنها در نظر گرفته شود نه اینکه برای کسب درآمد باشد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که موسیقی اصفهان با آن دست و پنجه نرم می‎کند، جایگزین موسیقی‎های بدون پشتوانه و دلبستگی جوانان به آنها محسوب می‌شود که درمان این وضعیت نیازمند فرهنگ‎سازی است.

آهنگساز و موسیقی‌دان اصفهانی تصریح کرد: افرادی که در عرصه‎هایی همچون موسیقی فعالیت می‎کنند، باید برای تعیین خط و مشی مناسب در این عرصه تمام تلاش خود را به کار بگیرند و خود را نسبت به موسیقی که در اختیار جوانان قرار می‎گیرد مسئول بدانند و در نظر رشد و غنای آن تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

وی راز ماندگاری آلبوم‎های موسیقی را توجه به اصالت ایرانی و مکاتب موسیقی  دانست و تصریح کرد: مشکل صندلی‎های خالی کنسرت‎های اصفهان جز با همکاری  جامعه هنری اصفهان رفع نمی‌شود.

اصلانی گفت: در ساخت موسیقی مناسب باید صداها را شناخت و بدان پرداخت و به تکنیک‎ها توجه کرد زیرا در موسیقی ایرانی تکنیک نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول