اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی برترین‌های موسیقی آبادان

نهمین جشنواره موسیقی آبادان خاتمه یافت

خبرگزاری فارس: نهمین جشنواره موسیقی آبادان با معرفی برترین‌های موسیقی در شهرستان خاتمه یافت.

نهمین جشنواره موسیقی آبادان خاتمه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، سرپرست این اداره اظهار کرد: هیئت داوران در بخش نوجوانان ضمن تقدیر از همه شرکت کنندگان "آرمین جدیدی" و "شیرین متوسل"، نوازندگان پیانو را به عنوان برترین‌های این بخش معرفی کرد.

وی افزود: در بخش موسیقی سنتی گروه دو، هیئت داوران در ساز سه‌تار خانم‌ها "آزاده تیرانداز" و "مریم هاشمی" و در ساز تمبک "نیما امامی" را به عنوان برترین‌های جشنواره معرفی کرد تا در بخش کلاسیک گروه دو "حیدر داریس" نوازنده ویولون‌کلاسیک ،"سروش امامی" نوازنده گیتارکلاسیک، "سجاد چلهاوی" نوازنده گیتارکلاسیک و خانم "تقوا فتحی" نوازنده پیانو برگزیده شوند.

فرهاد پورغراوی‌علوانی به رقابت تنگاتنگ در بخش سازهای سنتی گروه یک اشاره و تصریح کرد: هیأت داوران ضمن تشکر از "حسین حیال‌زاده" به خاطر اجرای پرتوان ساز عود، "سیدمحمد بزاز" را به خاطر سونوریته مناسب برای ساز نی، "سعید قوی" به خاطر نوازندگی دف، "امین الماسی" نوازنده تار، "مصطفی آزاده" به خاطر نوازندگی ساز کمانچه، نفرات برتر را به شرح ذیل اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: "محمدیوسف شریداوی" نوازنده تمبک برنده جایزه نقدی و تندیس جشنواره، "فرید سلیمان" نوازنده ویلن ایرانی برنده جایزه نقدی و تندیس جشنواره، "مهدی تنها" نوازنده سنتور برنده جایزه نقدی و تندیس جشنواره، "محمدرضا نیاکان" نوازنده سه‌تار برنده جایزه نقدی، خانم "فاطمه طباطبایی" نوازنده سه‌تار برنده جایزه نقدی، "حافظ ذلقی" نوازنده کمانچه برنده جایزه نقدی اعلام شدند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان خاطرنشان کرد: هم‌چنین در این بخش هیأت داوران به پاس توجه ویژه به موسیقی محلی و نیز توانمندی در اجرا، "حبیب سلیمانی" نوازنده نی‌انبان را مستحق دریافت جایزه نقدی و تندیس جشنواره دانست.

وی در ادامه به بخش گروه‌نوازی سنتی اشاره کرد و افزود: هیئت داوران با سپاس از تلاش همه گروه‌های سنتی در این جشنواره، به دلیل ضعف در اجرای گروه‌ها هیچ گروهی را شایسته دریافت جایزه ندانست.

پورغراوی‌علوانی تصریح کرد: در بخش دوئت و تریو (‌دونوازی و سه‌نوازی) هیئت داوران از حضور هر سه گروه قدردانی کرد و گروه دو‌نوازی "علیخانی" را به عنوان گروه برتر انتخاب کرده و جایزه نقدی و تندیس جشنواره را تقدیم این گروه کرد.

وی درباره گروه‌نوازی کلاسیک نیز بیان داشت: در بخش گروه‌نوازی کلاسیک هیئت داوران ضمن سپاس از گروه پلاک به خاطر حضوری متفاوت در نهمین جشنواره موسیقی آبادان، گروه موسیقی "واروژ" را به عنوان گروه برگزیده معرفی و شایسته دریافت جایزه نقدی و تندیس جشنواره تشخیص داد.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول