اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی طیور شرق کشور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: بزرگ‌ترین و مجهزترین کشتارگاه صنعتی طیور شمال شرق کشور هم‌زمان با هفتمین روز از دهه فجر با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار خراسان شمالی در شیروان افتتاح شد.

بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی طیور شرق کشور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی بعد از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از این پروژه اظهار داشت: این کشتارگاه از محل طرح آمایش صنعتی و معدنی و توسط بخش خصوصی اجرا شده است.

سیدابراهیم حسینی با اشاره به اینکه این کشتارگاه در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع احداث شده است، گفت: زیربنای این طرح 4 هزار و 300 مترمربع و دارای بخش‌های مختلف است.

وی حجم سرمایه‌گذاری برای اجرای بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی طیور شرق کشور را 50 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان اعتبار صرف شده 27 میلیارد ریال از محل تسهیلات طرح آمایش صنعت و معدن تأمین و بقیه آن توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است .

حسینی همچنین ظرفیت این کشتارگاه را 4 هزار قطعه مرغ در ساعت برشمرد و اظهار داشت: بیش از 11 تن پودر ضایعات کشتارگاهی در شبانه‌روز در این واحد صنعتی تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این واحد کشتارگاهی برای 50 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی طیور در شمال شرق کشور را اتفاقی مبارک برای زنجیره اقتصاد کشاورزی استان برشمرد و گفت: ایجاد این‌گونه طرح‌ها تأثیر مثبتی بر اقتصاد استان دارد.

ابوطالب شفقت با بیان اینکه این استان با کمبود تولید یک میلیون قطعه مرغ در هر دوره مواجه است، بر سرمایه‌گذاری در این بخش توسط سرمایه گذاران تاکید کرد.

وی یادآور شد: استان آمادگی حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش را دارد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطر نشان کرد: تولید بالا در بخش محصولات کشاورزی و دام‌پروری توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان را ضروری ساخته از این‌رو همچنان خراسان شمالی نیازمند سرمایه‌گذاری در این بخش است.

انتهای پیام/‌ش20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول