اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی باشت عنوان کرد

ضرورت وجود کوره لاشه‌سوز در کشتارگاه باشت

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان باشت با اشاره به نبود کوره لاشه‌سوز در کشتارگاه این شهر گفت: وجود کوره لاشه‌سوز در کشتارگاه باشت ضرورت دارد.

ضرورت وجود کوره لاشه‌سوز در کشتارگاه باشت

موسی سجادی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: گوشت قرمز به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تامین پروتئین حیوانی، از طریق ذبح دام در کشتارگاه‌ها تامین می‌شود.

وی بیان داشت: لاشه دام‌هایی که در کشتارگاه‌ها ذبح می‌شوند توسط دامپزشکی مورد آزمایش قرار می‌گیرد و پس از تایید سلامت لاشه اجازه فروش آن‌ها صادر می‌شود.

این مسئول در شهرستان باشت با بیان اینکه لاشه بعضی از دام‌هایی که از نظر بهداشتی سالم نیستند و همچنین قسمتی از اعضای غیر قابل استفاده لاشه دام باید از بین برود، افزود: برای دفع بهداشتی این مواد زائد و لاشه دام‌های غیر بهداشتی وجود کوره لاشه‌سوز ضروری است.

سجادی‌نیا بیان کرد: در صورت درگیر بودن لاشه دام‌ها به بعضی بیماری‌های خطرناک و مشترک انسان و دام باید سریعا لاشه و اجزای دام از بین برود.

رئیس شبکه دامپزشکی باشت با بیان این‌که بهترین راه حذف لاشه دام‌های بیمار و مواد زائد دامی سوزاندن آن‌ها به وسیله کوره لاشه‌سوز است، ابراز داشت: حذف لاشه و مواد زائد به طریق دیگر باعث شیوع بیماری‌های خطرناک شده که باعث تهدید بهداشت عمومی می‌شود.

وی با بیان این‌که کشتارگاه دام باشت فاقد کوره لاشه‌سوز است، افزود: مواد غیر قابل استفاده دام‌های ذبح شده به صورت غیر بهداشتی دفن می‌شود که با توجه به قرار گرفتن کشتارگاه باشت در منطقه مسکونی بسیار خطرناک است.

سجادی‌نیا اذعان کرد: تاکنون چند بار با شهرداری برای خرید کوره لاشه‌سوز مکاتبه کردیم ولی متاسفانه شهرداری اقدامی برای حل مشکل و خرید کوره لاشه‌سوز انجام نداده است.

رئیس شبکه دامپزشکی باشت با بیان این‌که نبود کوره لاشه‌سوز برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها در کشتارگاه ضروری است، افزود: چنانچه شهرداری کوره لاشه‌سوز خریداری نکند دامپزشکی اجازه ذبح دام در این کشتارگاه را نمی‌دهد و آن‌ را پلمب خواهد کرد.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از 40 راس دام در کشتارگاه دام باشت ذبح می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول