اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز تحقیق و پژوهش اسناد دفاع مقدس مشهد:

ادبیات دفاع مقدس با پرچم‌داری امام خامنه‌ای پا برجا مانده است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز تحقیق و پژوهش اسناد دفاع مقدس مشهد گفت: اگر پرچمداری امام خامنه‌ای نبود، امروز چیزی از آثار و ادبیات دفاع مقدس بر جا نمی‌ماند.

ادبیات دفاع مقدس با پرچم‌داری امام خامنه‌ای پا برجا مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان سعید عاکف شامگاه یکشنبه در سومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه شهید باهنر کرمان که به همت بسیج دانشجویی و در محل مسجد دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس تنها برهه‌ای از تاریخ است که در آن دو ابر قدرت وقت، یعنی آمریکا و شوروی علیه یک هدف مشترک با هم متحد شدند و همکاری کردند.

وی افزود: آن هدف هم چیزی نبود جز فرهنگ و مکتب اهل بیت (ع) و فرهنگ تشیّع که به گواه تاریخ همواره استکبار از مراجع شیعی سیلی خورده است.

مدیر انتشارات ملک اعظم بیان داشت: یکی از سران سازمان سیا در خاطرات خود پیرامون دفاع مقدس نوشته است، «وقتی خرمشهر به دست ایرانی‌ها فتح شد، سریع در کاخ سفید جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار شد که موضوع را با توجه به دژهای نفوذناپذیری که به کار برده بودیم، بررسی کنیم».

وی افزود: این مسئول سیا ادامه داد، «در آن جا به این نتیجه رسیدیم که عامل پیروزی‌های غیر قابل تصور ایرانی‌ها و سلاح ناشناخته‌ای که به کار می‌گیرند، جلساتی است که دور هم می‌نشینند، یک نفر می‌خواند و بقیه به سینه می‌زنند و گریه می‌کنند».

عاکف خاطرنشان کرد: آنها فهمیدند که این سینه‌زدن‌ها و اشک ریختن‌های بچه‌های رزمنده، سلاح کارسازی است که باید از کف مسلمان‌ها و شیعیان ربود.

وی افزود: به همین جهت در اواخر دفاع مقدس شاهد حرکت‌هایی بودیم که به دنبال هجمه به فرهنگ عاشورا و زیر سئوال بردن شهدا و ترویج فساد بودند که البته تا حدودی با فضایی که برایشان فراهم شد، به بعضی از اهداف خود رسیدند، اما خداوند نور خود را تمام می‌کند و راه این‌ها سد می‌شود.

نویسنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این تفسیر فرمایش امام خمینی(ره) است که فرمودند، «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، زیرا  فتح خرمشهر یک جریان مافوق طبیعت بود.

وی تصریح کرد: اگر پرچمداری امام خامنه‌ای نبود، امروز چیزی از آثار و ادبیات دفاع مقدس بر جا نمی‌ماند، همچنان که در برخی از شهرها وقتی می‌خواستند، شهید گمنام در دانشگاه دفن کنند، بعضی‌ها گفتند، مگر دانشگاه قبرستان است.

عاکف با اشاره به تاثیراتی که فرهنگ شهادت و شهدا در قلوب برجا می‌گذارند، افزود: امروز حتی شاهد هستیم که در قلب آمریکا شهدای ما نفوذ کرده‌اند و جایگاه دارند.

مدیر مرکز تحقیق و پژوهش اسناد دفاع مقدس مشهد گفت: عنایت اهل بیت (ع) به شهدا را در شهدای استشهادی لبنان و فلسطین هم می‌توان مشاهده کرد و در این مورد شهید احمد قصیر را می‌توان نام برد که همانند شهدایی همچون بهنام محمدی و حسین فهمیده که با توسل به اهل بیت (ع) و انجام عملیات استشهادی به مقام عظمای شهادت نائل آمدند.

عاکف با بیان خاطراتی از شهدای دوران دفاع مقدس تأکید کرد: عشق و محبت اهل بیت را از شهدا بخواهید.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول