اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد رودهن:

سوداگر پژوهش در دفاع مقدس را نهادینه کرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: حاج احمد سوداگر، دفاع مقدس را به عنوانی مقوله‏ای پژوهشی و تحقیقاتی در نظام علمی کشور نهادینه کرد.

سوداگر پژوهش در دفاع مقدس را نهادینه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، غلامحسین حیدری عصر امروز در جمع اساتید این واحد دانشگاهی اظهار کرد: این مهم با بنیان‏گذاری پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و با پیگیری‌های خستگی‏ناپذیر این مجاهد راه حق حاصل شد.

وی ادامه داد: دو واحد درس تحت عنوان آشنایی با دفاع مقدس در دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی با تلاش‏های این مرد بزرگ به تصویب رسید.

حیدری افزود: افکار متعالی این سردار سرافراز اسلام به دنبال راه‌اندازی رشته‌های مهندسی، ‌هنر، ادبیات، جغرافیا و علوم پزشکی دفاع مقدس در رشته‌های تخصصی مراکز آموزش عالی کشور بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با اشاره به گوشه‏ای از زندگینامه این سردار سرافراز اسلام خاطرنشان کرد: حاج احمد سوداگر در سال 1339 شمسی در شهر دزفول از مناطق جنوبی کشور دیده به جهان گشود.

وی خاطر نشان کرد: وی از دوران کودکی در هیئات مذهبی، مساجد مختلف و محافل دینی حضوری فعال، همیشگی و چشم‏گیر داشت.

حیدری اضافه کرد: دوره تحصیلی راهنمایی و متوسطه این سردار فقید و شریف با سرآغاز انقلاب شکوهمند اسلامی مقارن شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن ادامه داد: وی دوشادوش دیگر آحاد میهن اسلامی ایران در مبارزات انقلابی علیه رژیم طاغوت شرکت داشت.

وی تاکید کرد: آن مرد بزرگ در اقداماتی همچون تعطیلی اعتراض‏آمیز دبیرستان‏ها، سازمان‏دهی تظاهرات علیه طاغوت و همچنین ساخت سه‏راهی برای مقابله با مزدوران مسلح رژیم ایفاگر نقشی بارز و موثر بود.

حیدری در ادامه گفت: وی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و چند صباحی پیش از آغاز جنگ تحمیلی به همراه دوستانش در قالب گروه‏های تجسس، شناسایی تحرکات دشمن بعثی برای شروع تجاوز به میهن اسلامی را بر عهده داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اضافه کرد: مرحوم سوداگر در ردیف معدود افرادی بود از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوره‏های آموزش زرهی را پشت ‏سر گذاشت.

وی تصریح کرد: پس از نواختن نوای تهاجم از سوی رژیم بعث، وی به همراه نیروهای ارتش جهت مقابله با تجاوز دشمن رهسپار منطقه "دشت آزادگان" شد.

حیدری افزود: پس از این مرحله، سردار سوداگر در منطقه کرخه با استفاده از تسلیحات غیر قابل قیاس با توان نظامی دشمن، مانع عبور لشکر بعثی از پل کرخه برای تصرف دزفول شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن یادآور شد: وی با حضور موثر خود در جبهه‏های حق علیه باطل به سمت مسئول اطلاعات قرارگاه قدس در عملیات والفجر مقدماتی منصوب شد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول