اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد:

کارگاه‌های تخصصی ادبیات دفاع مقدس برگزار میشود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: کارگاه‌های تخصصی ادبیات دفاع مقدس را در مشهد برپا خواهیم کرد.

کارگاه‌های تخصصی ادبیات دفاع مقدس برگزار میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدکاظم دبیری صبح امروز در در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتشار کتاب در حوزه دفاع مقدس از نظر آمار کمی وضعیت خوبی دارد اما در اینجا چند نکته قابل تامل است؛ یکی اینکه حمایت، بیشتر از سوی نهادهای دولتی صورت می‌گیرد که اگر این حمایت نباشد امکان فروش و ارائه این آثار به مردم نیست.
وی افزود: دلیل دیگر نبود امکان ارائه در مورد کتاب‌های دفاع مقدس این است که در این زمینه کم‌تر فرهنگ سازی شده است. 
دبیری ادامه داد: از لحاظ کیفی و ابعاد نگارش و نویسندگی نیز جای بحث هست هرچند برخی کتاب‌ها که شاخص یا از طریق رسانه‌ای معرفی شده، در بازار کتاب مورد استقبال قرار گرفته است، آثاری که تولید شده و می‌شود، هم‌اکنون در سطحی واقع شده اما باید به سطح بعدی برسد. 
وی تصریح کرد: حرف من این است که ما منابع پژوهشی را داریم یا باید به وجود بیاوریم و نویسندگان از آن استفاده کنند. این حلقه وصل اتفاق نیفتاده و به همین دلیل گاه کارهایی که در زمینه کتاب دفاع مقدس می‌شود تکرار موضوع است و عمق لازم را ندارد.
رئیس ارشاد مشهد با بیان اینکه ما فضا را برای نویسندگان برتر این حوزه آماده نکرده‌ایم و کسانی که در این حوزه قلم می‌زنند تشویق جدی نشده‌اند، اظهار داشت: همان‌طور که جوایزی را زیر عنوان جشنواره فیلم فجر تعیین می‌کنیم به نظر می‌رسد در حوزه کتاب دفاع مقدس نیز تعریف کردن جایزه‌های مهم یا تغییرات مهم، در بهبود کیفیت آثار، تاثیرگذار است.
وی ضمن اشاره به تولید انبوه کتاب‌های دفاع مقدس در کنگره سرداران شهید، بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و بعضا برخی ناشران مانند نشر ستاره‌ها که این حوزه را تقویت می‌کنند، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد حرکت‌های خوبی صورت گرفته اما هنوز خیلی جای کار هست. نویسندگانی که از لحاظ کیفی در سطح بین‌المللی یا کشوری‌‌اند به این حوزه ورود پیدا نکرده‌اند و باید منابع در اختیار این افراد قرار داده شود تا به این جمع بپیوندند.
دبیری درباره برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در حوزه کتاب دفاع مقدس عنوان کرد: قصد داشتیم یک جلسه نویسندگان پایداری برپا کنیم اما بعد دیدیم بنیاد حفظ آثار چنین برنامه‌ای دارد و این کار، تکرار موضوع است. درعین حال در جشنواره هایی که خواهیم داشت یا نمایشگاه کتاب که ان‌شاءالله قرار است در آذرماه برپا شود بخشی مربوط به این حوزه هست که البته جامع نیست.
وی افزود: درنظر داریم به جای نشست‌های معمول نقد، پاتوق‌هایی تخصصی به‌صورت کلاس و کارگاه در محل یا موسسه‌ای راه‌اندازی و از چهره‌های شناخته شده‌ای که در این زمینه وقت گذاشته‌اند دعوت کنیم تا آن را بچرخانند. هم‌اکنون مشغول تدوین طرحی در این زمینه‌ایم که با آماده شدن آن تبلیغات مربوطه انجام شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول