اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بازرسی انتخابات در چهارمحال و بختیاری:

657 شعبه اخذ رأی در چهارمحال و بختیاری مستقر می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بازرسی انتخابات در چهارمحال و بختیاری گفت: 657 شعبه اخذ رأی به‌منظور جمع‌آوری آرای مردم در این استان مستقر می‎شود.

657 شعبه اخذ رأی در چهارمحال و بختیاری مستقر می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فروزنده بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: انتخابات مجلس نهم نیز همچون دیگر انتخابات سال‌های گذشته بسیار سرنوشت‌ساز و مهم است، بطوریکه این انتخابات می‎تواند تأثیر بسیار مهمی بر تعاملات منطقه‌ای و سیاست‌گذاری جمهوری اسلامی داشته باشد.

وی با اشاره به انتخابات سال 88 و حاشیه‌های پیش آمده پس از آن انتخابات، گفت: باید در این انتخابات با یک برنامه‌ریزی و انسجام بیشتر حضور یافت تا مردم همانطور که در انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت بالا شرکت کردند در این انتخابات نیز در صحنه حضور یابند.

فروزنده خاطرنشان کرد: مردم کشور ایران در طول 33 سال همیشه جلوتر از اهداف، برنامه‌ها و توطئه‌های دشمن حرکت کرده‌ و در تمام صحنه‌ها با بصیرت بالا و آگاهانه حاضر یافته‌اند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: در نظام ما که برگرفته اهداف الهی است حضور مردم در انتخابات نمود مردم سالاری دینی است.

وی صیانت از آرای مردم را مهم‌ترین وظیفه مسئولان برشمرد و گفت: مردمی که پایه و  اساس نظام هستند و سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و همیشه در صحنه‌های گوناگون حضور می‌یابند.

فروزنده گفت: هیئت بازرسی بر انتخابات ابزاری است برای کنترل در انتخابات و صیانت از رأی مردم، و این که هر وقت مردم فکر کنند رأی آنها موثر است بیشتر در صحنه حضور یابند و این هیئت نیز زمینه بروز تخلفات پس از کاندیدها را نیز کم می‌کند.

فروزنده با اشاره به تعداد شعب اخذ رأی در این استان، گفت: در این استان 657 شعبه اخذ رأی به‌منظور جمع‌آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است که برای هر شعبه اخذ رأی یک بازرس تعیین شده است که روند اخذ رأی در آن شعبه از سوی وی کنترل و هرگونه انحرافات و جهت‌گیری در شعب اخذ رأی کنترل می‎شود.

وی با بیان اینکه ما به‌ازای هر 10 شعبه اخذ رأی یک سربازرس تعیین شده است، ادامه داد: در هر شهرستانی یک هیئت بازرسی تعیین شده و آن هیئت مکلف است که با بخش‌های فرعی آن شهرستان هماهنگی لازم را برقرار کند.

وی ادامه داد: برای هر بخش نیز یک بازرس ویژه تعیین شده است که بومی شهرستان نبوده و نمی‌تواند برای کاندیدای خاص آن شهرستان جبهه بگیرد.

سعی بر آن بوده که از مدیران غیر بومی در این هیئت استفاده کرده و آنها نیز مکلف هستند که تنها قانون را اجرایی کنند.

فروزنده ادامه داد: مدیران این استان و تمام افراد دستگاه‌های دولتی پس از اتمام وقت اداری آن نیز به صورت شخصیت حقیقی حمایت کنند و به هیچ وجه نمی‌توانند برای تبلیغ از وسیله دولتی استفاده کنند و اگر چنین اقدامی صورت گرفت حتما پیگرد قانونی خواهد داشت و به مسئولان قضایی تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه وظیفه اصلی هیئت بازرسی در انتخابات کنترل دستگاه‌های دولتی و عدم دخالت در انتخابات و سوم کنترل تبلیغات از سوی کاندیدها و افراد آنهاست.

فروزنده ادامه داد: هرگونه تبلیغات که برخلاف واقع باشد که کاندیدها آن را انجام دهند که شایعه‌هایی ایجاد کنند به ضرر خود کاندیدها است، چراکه مردم استان تمام واقعیت‌های استان را می‌دانند و با بصیرت در انتخابات حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه با تخلفات نامزدهای انتخاباتی به شدت برخورد خواهد شد، گفت: بر اساس برخی از شنیده‌ها گفته شده است که برخی از نامزدهای انتخاباتی اقدام به خریداری رأی کرده‌اند که هر کس ادعای چنین شکایتی را داشته باشد باید مستندات قانونی آن را ارائه تا با نامزد متخلف برخورد قانونی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول