اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی:

تخریب رقبا در انتخابات شیوه غربی‌هاست

خبرگزاری فارس: کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: تخریب رقبا در انتخابات شیوه غربی‌ها است و کسی که در ابتدای کار به این چنین روش‌هایی دست می‌زند متعهد به وظایف خویش نیز نمی‌شود.

تخریب رقبا در انتخابات شیوه غربی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار مرتضی طلایی پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اصفهانی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهمی که در کشور نیازمند بررسی و حمایت ویژه است، مسئله جوانان و اشتغال آنها است، اظهار داشت: در صورتی که با مشورت، همکاری و بررسی‌های حساب شده و دقیق به مباحث مختلف بپردازیم آنها به سرانجام می‌رسند.

وی با بیان اینکه طبق وظایفی که قانون برای نمایندگان مشخص کرده باید فعالیت انجام داد، تصریح کرد: مباحث فرهنگی عمده‌ترین مسئله و دغدغه من در جامعه مطرح می‌شود.

کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مباحث فرهنگی را موضوعی کلان مطرح کرد و افزود: یک احساس نیاز و خلأ را در مدیریت فرهنگی می‌بینم و نیازمند توسعه و ایجاد تحول اساسی برای رسیدن به فرهنگی شایسته تمدن ایرانی، اسلامی هستیم.

وی موضوع نهاد خانواده را از دیگر دغدغه‌های فکری‌اش عنوان کرد و بیان داشت: در صورتی که خانواده‌های ایرانی سالم و به دور از هر گونه هنجار باشند دارای جامعه‌ای سالم می‌شویم که حیات اجتماعی ما نیز در گرو همین مسئله است.

طلایی همچنین مسئله مغفول ماندن اوقات فراغت را از مباحث مهم در شرایط کنونی جامعه دانست و گفت: ورزش، شادی و شادابی شهروندان از موارد دارای اهمیت به منظور سلامت جسم و روح است.

وی اقتصاد را به عنوان دومین موضوع دارای اهمیت خواند و تاکید کرد: در حال حاضر بالغ بر 8هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک در اصفهان در حال فعالیت است و سالانه حدود یک هزار و 400 میلیارد تومان مالیات و عوارض از این صنایع به خزانه دولت وارد می‌شود، اما اینکه در این میان و با صرف این هزینه‌ها چه میزان سود نصیب استان می‌شود جای سوال دارد که این مسئله از موارد نیازمند پیگیری است.

این کاندید شهر اصفهان سرمایه‌گذاری در شرق اصفهان به منظور توسعه و افزایش سود استان در صنعت را از بایدهای مهم اصفهان در زمینه اقتصاد بیان کرد و افزود: در حوزه اصناف و همچنین سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی باید درصدد جذب افراد شاخص برای استان اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه بر این اعتقاد دارم که در دوران دفاع مقدس 300 هزار راست قامت اصفهانی در مقابل ظلم و جور دشمنان متفق‌القول و متحد تا آخرین قطرات خون خود ایستادگی کردند، اما این در حالی است که در شرایط کنونی برای مباحث مختلف محلی، منطقه‌ای و حتی ملی وحدت رویه‌ای وجود ندارد و این موجب بسیاری از مشکلات و عدم موفقیت‌ها شده است، ادامه داد: بر این اعتقاد دارم که همفکری، همکاری و وحدت بین مسئولان و مدیران ما در درجات مختلف سبب شکوفایی و کسب موفقیت می‌شود.

طلایی همچنین به مباحث سیاسی خارجی نیز اشاره‌ای کرد و افزود: در شرایط کنونی حمایت از موج بیداری اسلامی که در کشورهای اسلامی ایجاد شده را وظیفه خود می‌دانم زیرا در شرایط کنونی فضای مناسبی به منظور حمایت و همراهی با این موج اسلامی ایجاد شده است.

وی توجه ویژه به خانواده ایثارگران، جانبازان و رزمندگان را از دغدغه‌های دیگر خود مطرح کرد و افزود: این جایگاه و مسئله مورد توجه است.

این عضو جبهه متحد اصولگرایان اصفهان تصریح کرد: حمایت از تشکل‌های مردم نهاد از اولویت‌ها و محوریت کار من است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد وجود برخی از تخریب‌ها علیه بعضی از کاندیداهای مجلس نهم در سایت‌های خبری منتسب به این گروه‌ها و جبهه‌ها بیان داشت: کسی که به تخریب می‌پردازد در ادامه راه نمی‌تواند به تکالیف خویش و تعهداتی که به مردم داده است عمل کند و این شیوه که برای مطرح کردن خود به تخریب کاندیداهای دیگر می‌پردازند روشی غربی محسوب می‌شود و کسی که در فضای تبلیغاتی به این روش عمل کند جای علامت سوال بزرگی را در ذهن‌های دیگران ایجاد کرده است.

طلایی با بیان اینکه رسانه‌ها نیز باید در این راستا اقدام کرده و از افراد و سایت‌های خبری و شاید کاندیداهایی که برای مطرح کردن خود دست به تخریب رقبا می‌زنند سوال کنند و جای فکر و تصمیم گیری را برای مردم باز بگذارند، تاکید کرد: رسانه‌ها بر این مباحث و سلامت انتخابات مدیریت داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگر، خبرنگار این رسانه در مورد حضور در مجلس و عضویت در کمیسیون مربوطه بر مبنای دغدغه‌های ذهنی و فکری بیان داشت: البته همه ذهن و دغدغه‌ من مباحث اجتماعی و فرهنگی است و در این راستا تلاش می‌کنم، اما شوراها در کشور ما تنها به مانند پلی است که می‌توانند حضور مردم را در مشارکت جامعه فراهم کنند و تا امروز شوراها با تمام وظایفی که داشتند، شرایطی برای انجام وظایف آنها فراهم نشده و این مسئله نیازمند بررسی، پیگیری و رسیدگی اساسی است.

این کاندیدای مجلس نهم بر مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و گفت: و بر این مسئله اعتقاد و باور دارم که بسیاری از مشکلات موجود به دلیل تحقق نیافتن این مسئله و مدیریت مهم در کشور است.

وی همچنین سوال خبرنگار فارس را در مورد جزیره‌ای عمل کردن نمایندگان مجلس اصفهان در سال‌های اخیر مورد تایید دانست و تصریح کرد: این حرف دل ما و شما است و باید در نظر گرفت که ما وقتی فردیم، موفقیتمان محدودتر نسبت به زمانی که همه متحد و متفق‌القول در مورد مسئله‌ای نظر می‌دهیم، هستیم.

طلایی با بیان اینکه این خلاف شرع است که کاندیداها پس از دست یافتن به کرسی‌های سبز مجلس نسبت به تعهداتشان به مردم پایبند نباشند و این مسئله از مواردی است که جزو تعهدات و حقوق مردم مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه ما بچه‌های نسل اول انقلاب هستیم و عهد با خود بستیم که سرباز ولایت باشیم و اگر این شاخص را با خود داشته باشیم مکلف به حضور در صحنه کشور برای خدمت رسانی هستیم، ادامه داد: آمدن در عرصه انتخابات یک احساس تکلیف است.

کاندید نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در صورتی که با رای مردم در مجلس پذیرفته شوم اولویت نخست من تلطیف فضای موجود و ایجاد همدلی و همراهی نمایندگان اصفهانی است، اضافه کرد: هزینه کشمکش‌ها، عدم هماهنگی و همفکری را مردم می‌دهند که هزینه گزافی است.

انتهای پیام/ خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول