اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دومین مناظره انتخاباتی خبرگزاری فارس خراسان رضوی_3

حضور مردمی در انتخابات توسط بیگانگان رصد می‌شود

خبرگزاری فارس: نامزد انتخاباتی مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان خراسان ‌رضوی گفت: حضور مردم در انتخابات پیش‌رو به‌طور کامل توسط نظام سلطه و جامعه بین‌المللی رصد می‌شود.

حضور مردمی در انتخابات توسط بیگانگان رصد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عفت شریعتی کوهبنانی صبح امروز در مناظره انتخاباتی با عنوان فرصت‌ها و نیازهای مجلس نهم در خبرگزاری فارس استان خراسان‌رضوی در سالن کنفرانس این خبرگزاری در مشهد با اشاره به نزدیک بودن ایام برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه ایران در محیط منطقه‌ای و بین‌المللی، برنامه‌ریزی‌ها در راستای برگزاری انتخابات باید در راستای تنویر افکار عمومی و ایجاد شور و نشاط در فضای انتخاباتی باشد.

کاندیدای نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشهد شهر بزرگ و با ظرفیتی در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شود، ادامه داد: سازوکار انتخابات در آینده باید به گونه‌ای تنظیم و برنامه‌ریزی شود که ضمن گام برداشتن در راستای قانون اساسی و ایجاد تنگنا برای کاندیداها، اشتیاق و شور و نشاط انتخاباتی افزایش یابد و این امر با توجه به وسعت و ظرفیت‌های بالای شهر مشهد به‌طور کامل امکان‌پذیر است.

وی در ارتباط با اهمیت حضور گسترده مردمی در راستای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه شأن سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و محیط بین‌المللی ایجاب می‌کند که حضور و حمایت ملت ایران را از نظام به جهانیان اثبات کنیم.

عضو کمیسیون امنیت داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به محوریت جمهوری اسلامی ایران و نقش الهام‌بخش آن در منطقه و جهان و نیز پشت سرگذاشتن و کم‌رنگ کردن تمام جریانات و فشارهای بین‌المللی و فتنه، جمهوری اسلامی ایران تبدیل به مرکز توجه جهانیان شده و حضور مردمی در پای صندوق‌های رأی به‌طور کامل توسط نظام سلطه و دشمنان رصد می‌شود.

شریعتی تبلیغات تلویزیونی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را تنها منحصر به کاندیداهای شهر تهران عنوان کرد و اظهار کرد: ارائه برنامه‌ها و تبلیغات از طریق رسانه ملی و تلویزیون تنها منحصر به نامزدهای حوزه انتخابیه تهران است که تبعیضی فاحش و ناعادلانه محسوب شده و نقض اصل عدالت است.

 

سؤال از رئیس‌جمهور فرصتی برای دفاع از اقدامات دولت

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس اظهار کرد: حاشیه‌های سیاسی که پیرامون سؤال از رئیس‌جمهور مطرح شده است از خود سؤال و دلیل انجام آن پررنگ‌تر شده است و این در حالی است که سؤال از رئیس‌جمهور می‌تواند به عنوان فرصت مناسبی برای معرفی و دفاع از اقدامات انجام شده توسط دولت باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که سؤال از رئیس‌جمهور به هیچ عنوان جنبه سیاسی نداشته و یا در راستای منافع نمایندگان مجلس انجام نمی‌شود، چه بسا پاسخ رئیس‌جمهور از تریبون مجلس که تریبون ملت ایران محسوب می‌شود، در راستای ارائه ادله و دفاعیات وی از اقدامات انجام شده توسط دولت و شخص رئیس جمهور، نمایندگان را قانع کرده و موجبات حمایت بیش‌ از پیش آنان را از دولت فراهم کند.

 

جایی که منافع ملی اقتضا کند مجلس مماشاتی ندارد

عضو کمیسیون امنیت داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: این حق ملت ایران و مجلس است که در شرایطی که منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی اقتضا کند، مجلس شورای اسلامی هیچ مماشاتی نشان نداده و از توان نظارتی و قانون‌گذاری خود استفاده کند.

شریعتی با بیان این مطلب که طرح سؤال از رئیس‌جمهور امری غیرسیاسی است، ادامه داد: طرح این سؤال لابی و سیاسی‌‌بازی نیست و مردم حق دارند که از تریبون عمومی مجلس شورای اسلامی که در واقع متعلق و برای مردم است، مطالب و اقدامات مهم از منظر اجرایی در کشور را از زبان رئیس دولت بشنوند.

وی سؤال و استیضاح را از حقوق قانونی نمایندگان مردم در خانه ملت برشمرد و افزود: بر اساس قانون اساسی اهرم نظارتی مجلس شورای اسلامی سؤال و استیضاح است و نمایندگان مجلس وظیفه دارند در شرایطی که نیاز به رفع ابهام و استفهامی باشد، از رئیس دولت و وزرا در راستای حل شبهات سؤال کنند.

 

بومی نبودن مدیران استانی از ضعف‌های مدیریتی در خراسان رضوی است

کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان خراسان رضوی گفت: یکی از ضعف‌های مدیریتی در خراسان رضوی، بومی‌نبودن مدیران این استان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بانوان در مجلس هفتم و هشتم اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام شده در مجلس هفتم طراحی سند منزلت حقوقی زن مسلمان بود که به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسید ولی جای تعجب است که چرا تاکنون هنوز دولت این طرح جامع را در حوزه بانوان هنوز اجرا نکرده است.

نامزد انتخاباتی مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان خراسان ‌رضوی افزود: این طرح سند افتخار جمهوری اسلامی در بین کشورهای منطقه بود چرا که مورد توجه بسیاری از سران کشورهای اسلامی قرار گرفت و در مجلس نیز بر مبنای قانون اساسی، قرآن و عترت تصویب شده بود.

وی خاطر نشان کرد: دیگر طرحی که در مجلس هفتم به تصویب رسید، طرح تسهیل ازدواج جوانان بود که البته این طرح جامع نیز توسط دولت به اجرا درنیامد و این ابهام باقی‌مانده که چرا دولت این دو طرح جامع و کارآمد را در کشور اجرایی نکرده است.

شریعتی ادامه داد: از طرح‌های قابل اهمیت در مجلس هشتم می‌توان به طرح تعیین تکلیف سهم الارث زنان از اموال منقول و غیرمنقول همسران اشاره کرد که طرحی بسیار ارزشمند و بزرگ در این زمینه با توجه به حوزه گسترده بانوان و خانواده در کشور است.

وی در ادامه با اشاره به ضعف مدیریتی در خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر حدود 50 درصد از مدیران استان غیربومی هستند، یکی از ضعف‌های مدیریتی خراسان رضوی غیربومی بودن مدیران است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول