اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

انقلاب اسلامی ایران تربیتی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: انقلاب اسلامی ما انقلاب مبتنی بر ارزش‌ها و یک انقلاب تربیتی است.

انقلاب اسلامی ایران تربیتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی پیش از ظهر امروز در بخش دوم سخنان خود در جمع مربیان و معاونین پرورشی و مشاوران تربیتی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل انقلاب اسلامی ایران را در میان تمام انقلاب‌ها یک انقلاب تربیتی و هادی دانست و اظهار داشت: این انقلاب در صدد کرامت دادن به بشریت است چرا که ما در دوران گذشته و در زمان شاهان پهلوی لگد مال شدن غرور ایرانیان را دیده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: کربلا این نیست که آن را در دهه 60 هجری دفن کنیم و امروز به یاد آن گریه کنیم که اگر چنین باشد این عمل ما مصیبتی بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه همه انسان‌ها باید از درک معارف و سیره ائمه سهمی داشته باشند گفت: خدا اگر عالم را خلق کرد حضرت محمد(ص) را جاری کننده مکارم اخلاق قرار داد و این انقلاب نیز با اصول جامعه نبوی به پا خاسته است.

عاملی بیان داشت: ایران صدها سال خوابیده بود و هر وقت می‌خواست بلند شود با تلنگری او را به زمین می‌انداختند اما امروز به برکت انقلاب ایران به جایی رسیده که مدیریت دنیا را با علم خود بر عهده دارد.

وی بها دادن به علم و فناوری‌های جدید به ویژه از سوی مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت: هر کس قدرت علمی را در دست داشته باشد غالب خواهد شد و ما امروز علم را با دین آمیخته و مشاهده می‌کنیم که ایران امروز در جهان به چه مقام و منصبی دست یافته است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اکنون در اتحادیه اروپا آرزو دارند که برای یک ساعت هم که شده با ایران بر سر میز مذاکره بنشینند و یا حتی در مجامع صندلی خود را نزدیک سران ایرانی قرار دهند که تمام اینها به لطف انقلاب به دست ما رسیده است.

عاملی، الطاف خداوندی را در ایران یادآور شد و افزود: قلب‌های ما در دست خدا است و هر قلبی که در دست خدا باشد هدایت شدنی است.

وی یادآور شد: اوباما سه بار برای مقام معظم رهبری نامه نوشته که این نشان‌دهنده هیبت علمی و پیشگامی دینی در ایران است به طوری که در خارج از مرزهای ایران و کشورهای اروپایی همه آرزو می‌کنند که حداقل یک استان ایران باشند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: البته ما برای به دست آوردن این جایگاه هزینه‌های زیادی را پرداخت کردیم که اگر چنین فشار اقتصادی حتی دو هفته به کشوری وارد می‌شد از بین می‌رفت.

عاملی، فشارها و برنامه‌های غرب علیه ایران را یادآور شد و گفت: اینها چندین برنامه برای ایران درست کرده‌اند که یکی از آنها تخطئه کردن فکری و تربیتی جوانان ما با علم خودشان است.

وی اظهار داشت: درد ما این است که عزل و نصب‌های سیاسی برای ما آسیب‌زا و مشکل‌آفرین شده و حساس‌ترین منصب‌ها را حساس‌ترین منصب‌های تربیتی را به کسی داده‌اند که طمع دارد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: گاهی یک خطای مدیریتی سبب می‌شود که حیثیت یک کشور از بین برود که ما این را در مسئله اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی مشاهده کردیم.

عاملی افزود: تعارض در جامعه ما موج می‌زند که باید در صدد اصلاح آن بر آمده و جلوی تعاریف‌های متعدد و منحرف از عفت را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه شعار غربی‌ها هر ایرانی یک سایت مستهجن است، ابراز داشت: غرب برای رسیدن به این هدف تزریق مالی وحشتناکی انجام می‌دهد اما در مقابل سپاه ما نیز بیکار ننشسته و با تشکیل حلقه‌های صالحین این تحرکات غرب را خنثی کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در این کشور هر کس نفس می‌کشد مدیون سپاه است چرا که سپاه وقتی دید فرهنگ کشور در خطر است حلقه‌های صالحین را راه‌اندازی کرد و رفته رفته نیز این حلقه‌ها در حال رشد کردن هستند.

عاملی با اشاره به اینکه غرب دستور حذف برخی از درس‌ها را در کشورهای عربی از جمله تولی، تبری، جهاد و امر به معروف و نهی از منکر را صادر کرده است، خاطرنشان کرد: ایران امروز شرایط الگو‌گری را در جهان درست کرده و همه چشم‌ها به ایران خیره شده است.

وی بیان داشت: ما نباید اجازه دهیم الگوهای بیگانه با ارزش‌های دینی و اسلامی درست شود و دانش‌آموز ما باید یک الگوی تربیتی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: مربیان تربیتی تا حصار زمان و مکان را نشکنند نمی‌توانند دانش‌آموزانی در تراز حیات طیبه تربیت کنند بنابراین ضروری است تا معلم شنونده باشد تا گوینده.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در پایان سخنان خود اظهار داشت: دانش‌ٱموز قلب، مغز و عاطفه خود را در اختیار معلم قرار داده است و در صدد اصلاح اعتقادات خویش است بنابراین باید با نگاه توحیدی به تربیت دانش‌‌آموزان همت کنیم.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول