اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر ارشاد:

انقلاب اسلامی منشا بیداری ملت‌های منطقه است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی گفت: انقلاب اسلامی ایران منشا بیداری ملت‌های مسلمان منطقه است.

انقلاب اسلامی منشا بیداری ملت‌های منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی عصر امروز در دومین همایش تجلیل از قرآن‌آموزان برتر دوره‌های حفظ و مفاهیم قرآن کریم گیلان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر، اظهار کرد: نظام فعلی حاکم بر عالم به دو قسمت سکولار غربی و نظام اسلامی قابل تقسیم است.

وی، با اشاره به اینکه در زمان‌های نظام‌های حاکم به دو قسمت شرق و غرب تقسیم‌بندی و سپس قدرت شرق از هم فرو پاشیده شد، تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های نظام اسلامی و سکولار غرب، نگاه آن نسبت به انسان است.

قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی، اضافه کرد: در نگاه سکولار غربی انسان از خاک برآمده و به خاک برمی‌گردد و با استفاده از محیط‌های اجتماعی و بهره‌برداری از آن داستان خلقت در دنیا به پایان ‌می‌رسد.

وی، با بیان اینکه در دین اسلام انسان برآمده از خاک است و به خاک بر نمی‌گردد بلکه به آسمان برمی‌گردد، گفت: فرستادن موجب از بین بردن گناهان و نفاق می‌شود.

محمدی، انسان را موجودی خواند که از دو بعد معنوی و خاکی تشکیل شده است و افزود: خداوند به خاطر موجودی که برخاسته از خاک است و برای بالفعل کردن تمام قوه‌های خود در رسیدن به برترین جایگاه الهی که هیچ فرشته‌ای نیز نمی‌تواند به آن دست یابد به خود تبریک گفته است.

وی، با تاکید بر اینکه در نگاه سکولار غرب بعد ارتفاعی مفقود است، خاطرنشان کرد: انسانی در اسلام بهره‌مند از ویژگی‌های عالی است که از درجه‌های اعتدال استفاده کند.

این مسئول، سلامت روانی را مهم‌ترین شاخصه در تنظیم روابط دانست و گفت: اعتدال فرهنگی، خانوادگی و اجتماعی با تکمیل زیر ساخت‌های خانوادگی ممکن است.

وی، با بیان اینکه اسلام به دنبال انسان مطلوب عاقل و معتدل  است، تصریح کرد: جامعه متعادل جامعه‌ای است که شاخص‌های فرهنگی در آن ارتقا پیدا کند.

محمدی، نقطه قوت هر جامعه را به نقطه اقتدار فرهنگی آن وابسته دانست و خاطر نشان کرد: موسسات قرآنی کشور پرچمداران نظام فرهنگی کشور هستند.

این مسئول، با اشاره به اینکه کشوری می‌تواند برتری خود را اثبات کند که واجد شرایط اقتدار فرهنگی باشد، یادآور شد: مرزهای کشورها به نقطه نفوذ شاخص‌های فرهنگی بستگی دارد.

وی، با تاکید بر اینکه نفوذ فرهنگی، حمله‌ای همه جانبه در ابعاد مختلف برای براندازی نظام است، خاطرنشان کرد: تنها چیزی که می‌تواند نظام را حفظ کند پناه بردن به قرآن است.

محمدی، اذعان کرد: کسانی که پرچمداری قرآن را در کشور به‌عهده دارند مهم‌ترین کار فرهنگی و ارزشی را انجام می‌دهند.

وی، با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم شاهد رشد فعالیت‌های قرآنی هستیم، اضافه کرد: عمل به وظایف فردی در امور قرآنی موجب مهجور نماندن قرآن می‌شود.

قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی، با اشاره به اینکه باید از ابزار هنر و سینما برای ترویج معارف قرآنی استفاده شود، بیان داشت: در آموزش‌‌های قرآنی فرآیند عمل‌افزایی، ایمان‌افزایی و بینش‌افزایی ابزاری واحد هستند.

وی، انقلاب اسلامی را منشا بیداری ملت‌های مسلمان منطقه دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دوران فراز و نشیب زیادی را از ابتدای انقلاب پشت‌سر گذاشته‌ایم، اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی در صدر عقاید و ارزش‌های ما قرار دارد.

منصور ایمانی، افزود: در 10 سال گذشته به بحث قرآن توجه کمتری می‌شد اما در دولت‌های نهم و دهم شاهد رشد و شکوفایی خوبی در این زمینه بوده‌ایم.

به گزارش فارس، در این مراسم از 70 نفر قرآن ‌آموز برتر دوره‌های حفظ و مفاهیم قرآن کریم گیلان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول