اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

فرزانه‌پور: شجاعت و کارآمدی برجسته‌ترین وی‍ژگی یک کاندید است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده ادبیات و عضو هیئت علمی علوم سیاسی دانشگاه بیرجند حضور در انتخابات را یک وظیفه دینی و ملی دانست و گفت: شجاعت و کارآمدی برجسته‌ترین وی‍ژگی یک کاندید است.

فرزانه‌پور: شجاعت و کارآمدی برجسته‌ترین وی‍ژگی یک کاندید است

حسین فرزانه‌پور امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: حضور در انتخابات یک وظیفه دینی و ملی است و امروزه حکومت مردم سالار با شاخصه میزان مشارکت سیاسی در انتخابات ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حضور در انتخابات حق مردم است اگر کسی در حالی که شرایط برای حضور در انتخابات فراهم است اقدام به مشارکت نکنند، در صورت تباهی سرنوشتش نباید کسی را مقصر قلمداد کند.

رئیس دانشکده ادبیات و عضو هیئت علمی علوم سیاسی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: با توجه به شرایط بین‌المللی و فشارهای وارده بر جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای سلطه‌گر و علاقه‌مندی مردم به نظام اسلامی شواهد و قراین از حضور گسترده مردم حکایت دارد.

فرزانه‌پور تصریح کرد: از آنجا که مردم ثابت کرده‌اند به آرمان‌های امام و شهدا پایبند هستند، حضور در انتخابات سبب استمرار راه شهیدان و تحقق آرمان‌های انقلاب است.

وی افزود: ملاک‌‌ها و معیارهای یک نماینده اصلح را می‌توان از کلام مقام معظم رهبری به خوبی دریافت کرد که این ملاک‌ها شامل کارآمدی که همان تعهد و تخصص است، دلسوز بودن یعنی به طبقات پایین جامعه توجه کند و شجاعت یعنی نباید از قدرت‌های مستکبر بترسد اشاره کرد.

رئیس دانشکده ادبیات و عضو هیئت علمی علوم سیاسی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: نمایندگان باید به وظیفه قانونی خود عمل کنند و وظیفه نمایندگان بر اساس قانون اساسی وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

فرزانه‌پور ادامه داد: نمایندگان در مرحله انتخابات به اخلاق انتخاباتی به شدت توجه کنند زیرا دین و انقلاب ما بر پایه اخلاق بنا شده است.

وی اظهار داشت: امروزه کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه به ایران چشم دوخته‌اند تا ببینند تا در نخستین انتخابات بعد از فتنه 88 مردم به چه میزان در انتخابات شرکت می‌کنند.

رئیس دانشکده ادبیات و عضو هیئت علمی علوم سیاسی دانشگاه بیرجند گفت: از سوی دیگر دشمنان انقلاب چنین وانمود می‌کنند که میزان مشارکت مردم در انتخابات به شدت کم شده است و در نتیجه از مشروعیت نظام کاسته شده پس حضور در انتخابات سبب یاس دشمن خواهد بود.

فرزانه‌پور نقش رسانه‌ها در انتخابات را بسیار مهم قلمداد کرد و از آنها خواست که پوشش بیشتری داشته باشند.

وی به نقش دانشجویان در انتخابات تأکید کرد و گفت: جنبش دانشجویی در طول 30 سال انقلاب موثر و سردمدار حرکت‌های انقلابی بوده است بنابراین از آنها انتظار می‌رود به عنوان قافله سالار مردم نقش مهمی در انتخابات داشته باشند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول