اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

حضور گسترده در انتخابات سبب ترویج بیداری اسلامی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات، بیداری اسلامی که نشأت گرفته از انقلاب است را در جهان ترویج و به تعبیری خیزش‌های اسلامی را جهانی می‌کند.

حضور گسترده در انتخابات سبب ترویج بیداری اسلامی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان اظهار داشت: شمارش معکوس برای رسیدن به 12 اسفند روز انتخابات و تجلی وحدت و انسجام اسلامی ملت در سراسر میهن اسلامی آغاز شده است و مردم در این روز حماسه‌ای دیگر را از غیرت، ولایت‌مداری و اسلام‌محوری خویش به نمایش می‌گذارند.

وی با بیان اینکه حضور گسترده و حداکثری مردم در این صحنه سیاسی سبب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی می‌شود، تصریح کرد: مردم با این حضور حماسی و انتخاب اصلح خویش بار دیگر عزت، عظمت، اقتدار و سربلندی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران رقم می‌زنند.

فرماندار نهبندان با اشاره به اتفاقاتی که در مجامع بین‌المللی رخ داده و گسترش بیداری اسلامی در منطقه افزود: الگوی تمامی تحرکات ارزشی در منطقه و جهان انقلاب اسلامی، ندای امام(ره) و مقام معظم رهبری و پیام ملت ایران است ملتی که با هوشیاری و اتحاد رژیم شاهنشاهی را سرنگون و در هشت سال دفاع مقدس جانانه از مرز‌های ارزشی این مرز و بوم حراست کردند.

شرافتی حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات را سبب ترویج بیداری اسلامی در جهان و جهانی شدن خیزش‌های اسلامی عنوان کرد و گفت: با توجه به این مهم و دیگر شرایط نظام آحاد ملت با وحدت و یکپارچگی در انتخابات حضوری حداکثری پیدا کنند.

وی یادآور شد: تمامی کشورها و ملت‌هایی که امروزه به دنبال آزادی و مردم‌سالاری دینی هستند از انقلاب اسلامی ما الگوبرداری می‌کنند و این انقلاب هم‌اکنون جهانی شده و دلیل آن نیز همین حضور پرشور و همیشگی ملت در صحنه است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه انتخابات در این شهرستان هم‌زمان با سراسر کشور و برابر دستورات و مقررات آغاز شده است، اظهار داشت: برابر جدول زمان‌بندی شده اقدامات و برنامه‌های لازم انجام و اجرایی شده و هم‌اکنون از این برنامه عقب و کاری عقب افتاده در راستای برگزار یک انتخابات سالم در نهبندان نداریم.

شرافتی خطاب به مسئولان شهرستان و مدیران اجرایی انتخابات افزود: اگر می‌خواهیم حضور مردم در انتخابات چشمگیر و گسترده باشد از حدود الهی عدول نکنیم و علاوه بر رعایت قانون نیز در عمل قانون‌مداری خویش را اثبات کنیم و هرگز متوسل و متصل به افراد بیگانه و غیر خدایی نشویم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم خدمتگذار صدیق مردم باشیم و در راه اسلام، ولایت و اهداف نظام گام برداریم و در این راستا با توکل به خدا قانون‌مدار باشیم.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه انتخابات امروز ما با انتخابات چندین سال گذشته بسیار متفاوت است، تصریح کرد: امروز مردم ما تا دورترین نقاط روستایی اوضاع فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نظام را دنبال می‌کنند و امروز برای انتخاب اصلح و رأی دادن خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند و همانند گذشته متاثر از وعده و وعید و بحث ریش‌سفیدی منطقه و روستا قرار نمی‌گیرند.

شرافتی اضافه کرد: در پایان انتخابات یک نفر در این آزمون سیاسی موفق می‌شود و سایر کاندیداها برای ما مسئولان تجزیه و تحلیل خواهند داشت و باید بگویم که ما از این تجزیه و تحلیل‌ها هرگز هراسی نداریم چرا که کارهای خودمان را در چهارچوب قانون و شئونات اسلامی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه مردم بدانند از هم‌اکنون فضای بسیار خوب و سالمی برای برگزار یک انتخابات قانونمند در شهرستان فراهم شده و هیچ مشکلی بر سر راه این امر نیست، اظهار داشت: تمامی عوامل اجرایی حاضر در انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی و قانون‌مداری نیز از آرای مردم صیانت و امانتداری می‌کنند و هرگز در محل شعب اخذ رأی نمی‌توان رأی کسی را به نفع نامزد دیگری تغییر داد.

*مجریان انتخابات در این آزمون الهی با امانتداری و اسلام‌محوری موفق می‌شوند

فرماندار نهبندان اذعان داشت: مجریان انتخابات در یک آزمون و امتحان الهی قرار گرفتند و با امانتداری، رعایت بی‌طرفی و حرکت در مسیر ارزش‌های الهی می‌توانند از این امتحان موفق و سربلند بیرون آیند.

شرافتی گفت: انتخابات در نهبندان باید با امکانات و تجهیزات همین شهرستان برگزار شود و از مدیران می‌خواهیم تا امکانات درخواست شده از طرف فرمانداری را ظرف 24 ساعت آینده تحویل دهند، هم‌چنین استاندار خراسان‌جنوبی نیز در برگزاری انتخابات در استان و استفاده از امکانات و وسایل خود استان بدین منظور تأکید دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و کارکنان ادارات در کنار بحث انتخابات باید به وظیفه اصلی خود یعنی خدمت به مردم توجه کنند، تصریح کرد: قرار نیست چون انتخابات را پیش ‌رو داریم از چند روز قبل خدمت‌رسانی و خدمت‌گذاری به مردم را به دست فراموشی بسپاریم و مدیر موفق کسی است که در خدمت به مردم به ویژه محرومان تلاش و از دیگران در این زمینه سبقت گیرد.

فرماندار نهبندان تعداد شعب اخذ رأی در این شهرستان را 61 شعبه عنوان کرد و گفت: از این تعداد 38 شعبه در بخش مرکزی نهبندان و 23 شعبه در بخش شوسف هستند و در مجموع حوزه انتخابیه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه نیز تعداد 108 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است.

شرافتی بار دیگر از مسئولان خواست تا فضای سالم انتخاباتی را در شهرستان به وجود آورده و در راستای انجام این مهم نیز نصب پلاکارد و نوشته‌هایی را از بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری در سطح شهر و روستا و سردرب ادارات داشته و نامه‌نگاری‌های خویش را با سربرگ انتخابات و مطلبی با عنوان انتخابات انجام دهند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول