اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

خزاعی: حضور گسترده در انتخابات جایگاه نظام اسلامی را تثبیت می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: حضور گسترده و پر شور در انتخابات سبب می‌شود تا جایگاه نظام اسلامی تثبیت شود.

خزاعی: حضور گسترده در انتخابات جایگاه نظام اسلامی را تثبیت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان ضمن قرائت خطبه 45 امام علی(ع) در نهج‌البلاغه اظهار داشت: معنی این خطبه به این مهم اشاره دارد که کارگزاران نظام باید در رفتار و سکنات خویش حدود و شئونات اسلامی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) به کارگزاران خویش می‌فرمایند کاری که برای مردم مباح است برای شما حرام و کاری که برای مردم مستحب است برای شما واجب تلقی می‌شود پس در راه اسلام و صراط مستقیم گام بردارید.

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: کسانی که در جامعه اسلامی نخبه و مسئول هستند باید بیشتر از مردم عادی رعایت تقوا و پارسایی را داشته باشند، چرا که مردم از آنها الگوبرداری و آنها را مایه الگوی خویش قرار می‌دهند.

خزاعی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد الگو باشد ابتدا باید از خود آغاز و به سنت‌ها و فرهنگ‌ها عمل کند، افزود: هم‌چنین شخصی که مدیر و مسئول یک مجموعه کوچک یا بزرگ است می‌طلبد که نخست خود کارهای خوب را در عمل به اثبات برساند و رعایت اخلاق و اصول اسلامی را داشته باشد.

وی به مهم‌ترین مسئله نظام و مسئولان در این روزها یعنی انتخابات اشاره کرد و گفت: حضور گسترده و پرشور در انتخابات سبب می‌شود تا جایگاه نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه تثبیت شود.

امام جمعه نهبندان اذعان داشت: حضور مردم در این انتخابات بار دیگر حماسه‌ای بزرگ را در تقویم تاریخ این نظام و انقلاب به ثبت می‌رساند.

خزاعی با بیان اینکه امام(ره) در باب مجلس می‌فرمایند "مجلس در رأس امور است"، اظهار داشت: ملت فهیم و غیور ایران اسلامی در 12 اسفند‌ماه علاوه بر مشارکت گسترده نیز انتخاب آگاهانه و اصلحی را انجام می‌دهند و بار دیگر آب سردی بر پیکره دشمنان نظام اسلامی به ویژه استکبار جهانی می‌ریزند.

وی تصریح کرد: تمامی ما مسئولان و کارگزاران نظام و بحث انتخابات هستیم و همه مدیران دستگاه‌های این نظام به نحوی در انتخابات دخیل و مشارکت دارند.

امام جمعه نهبندان مسئولان و مدیران اجرایی انتخابات را امانتداران و صیانت‌ کنندگان آرای مردم عنوان کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم که با رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات به معنای حقیقی کلمه حراست‌ کننده و امانتدار رأی مردم باشیم.

خزاعی بر ایجاد فضای با نشاط به منظور حضور مردم در انتخابات و امکانات لازم در این زمینه تأکید کرد و گفت: با یک حرکت کوچک و عدم رسیدگی به یک مشکل ناچیز نگذاریم در این انتخابات خدشه‌ای وارد شود که البته این خدشه از هم‌اکنون رد شده، چرا که تمامی بسترهای لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم در نهبندان فراهم شده است.

وی اظهار داشت: انتخابات در این سه دهه از انقلاب به خوبی و باشکوه برگزار شده و این انتخابات نیز همانند گذشته با حضور و مشارکت حداکثری مردم سبب شادکامی خود ملت می‌شود و از طرفی عزت و اقتدار را برای نظام اسلامی به همراه می‌آورد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول