اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

پیش‌بینی 108 شعبه اخذ رأی در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان از پیش‌بینی 108 شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه خبر داد.

پیش‌بینی 108 شعبه اخذ رأی در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش خبرنگاران و ارباب جراید در تمامی ایام سال در شهرستان قابل تقدیر است و هم‌اکنون که در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم خبرنگاران و اصحاب رسانه به خوبی می‌توانند در برگزاری یک انتخابات سالم و قانونمند یاری‌گر مسئولان و عوامل اجرایی انتخابات باشند.

وی با بیان اینکه کار انتخابات در این شهرستان و این حوزه انتخابیه هم‌زمان با سراسر کشور از زمان رسمی آن یعنی در سوم خردادماه امسال برابر ضوابط و مقررات آغاز شد، تصریح کرد: در این دوره از مجلس شورای اسلامی تعداد 14 داوطلب در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه ثبت‌نام کردند که یکی از آنها در همان ابتدای کار استعفاء و کناره‌گیری کرد.

فرماندار نهبندان ادامه داد: از 13 داوطلب باقی‌ مانده طی تأیید صلاحیت‌های هیئت اجرایی، هیئت نظارت و شورای نگهبان نیز تعداد 9 کاندیدا باقی ماندند و تأیید صلاحیت شدند و فعالیت خود را هم‌اکنون در زمان تبلیغات آغاز و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

شرافتی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات شهرستان با شش کمیته کار و رسالت خویش را آغاز کرده و در حال حاضر در زمان تبلیغات نامزدها قرار داریم، یادآور شد: هم‌اکنون تمامی اقدامات و برنامه‌های کافی و لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم در این حوزه انتخابیه انجام و اجرایی شده است.

وی افزود: سعی کردیم تا مجریان و عوامل اجرایی و دیگر عوامل انتخابات شهرستان را از افرادی امانتدار، بی‌طرف، متعهد و مورد اعتماد مردم انتخاب کنیم.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: به‌ عنوان رئیس هئیت اجرایی انتخابات شهرستان سعی کردم تا بسترها و زمینه‌های مناسب را برای ورود تمامی داوطلبان در زمان ثبت‌نام، در زمان تبلیغات نامزدها و در تمام زمان برگزاری انتخابات نهبندان فراهم آورم تا فضایی با نشاط و دور از هر گونه چالشی برای حضور همگان ایجاد شود.

شرافتی مشارکت حداکثری و رقم زدن سرنوشت مردم توسط خودشان در این انتخابات را بسیار مهم خواند و گفت: در نهایت برنده واقعی انتخابات مردم هستند و آنچه تعیین کننده می‌باشد آرای مردم است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های یک کاندیدای اصلح به کرات از ترببون‌ها و زبان بزرگان به ویژه مقام معظم رهبری بیان شده است، تصریح کرد: تعهد، تخصص، توانمندی، شجاعت، مردمی بودن، برای مردم بودن، ولایت‌مداری، ولایت‌پذیری و حافظ ارزش‌های اسلامی بودن از ویژگی‌های یک کاندیدای اصلح به شمار می‌رود.

فرماندار نهبندان یادآور شد: نماینده‌ای که انتخاب می‌شود تنها از آنِ یک شهرستان و یک منطقه نیست بلکه به تمامی کشور تعلق دارد و باید قوانین را تصویب و بر اجرای آنها نظارت داشته باشد و قانون‌هایی را وضع کند که خیر و صلاح مردم در آن باشد.

شرافتی  با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه یک حوزه اصلی و چهار حوزه فرعی در سربیشه، شوسف، درح و مود داریم، ادامه داد: تعداد شعب ثابت این حوزه انتخابیه 25 و شعب سیار نیز 83 شعبه است.

وی افزود: مجموع شعب اخذ رأی پیش‌بینی شده در این حوزه انتخابیه تعداد 108 شعبه است و در شهرستان نهبندان تعداد یک‌ هزار نفر کار انتخابات را انجام می‌دهند و مجموع عوامل اجرایی این حوزه انتخابیه نیز یک‌ هزار و 800 نفر هستند.

فرماندار نهبندان خطاب به نامزدهای انتخاباتی شهرستان اظهار داشت: در کمال وفاق و اتحاد به کار و رقابت ادامه دهید و از هر گونه تخریب و شایعه‌سازی بر علیه دیگر نامزدها جداض خوداری کنید، چرا که این موارد در روند برگزاری یک انتخابات سالم چالش ایجاد می‌کند.

شرافتی برگزاری انتخابات را یکی از رسالت‌ها و وظایف مهم و اساسی وزارت کشور و به تبع آن استانداری‌ها و فرمانداری‌ها عنوان کرد و گفت: وظیفه و فلسفه وجودی مسئولان و عوامل اجرایی انتخابات ضمن رعایت اصل بی‌طرفی ایجاد فضای سالم و با نشاط برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی و صیانت و امانت‌داری از آرای مردم است.

وی در ادامه به حضور خبرنگاران در عرصه‌های مختلف به ویژه انتخابات اشاره کرد و افزود: خود حضور خبرنگاران در این صحنه سیاسی سبب تقویت کار مجریان انتخابات و شفاف‌سازی بیشتر اوضاع و موارد مختلف انتخاباتی می‌شود.

فرماندار نهبندان قلم زدن خبرنگاران را سبب بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشیدن بیشتر به مردم و جامعه دانست و تصریح کرد: خبرنگاری که در راه حق و صداقت قلم‌فرسایی کند می‌تواند به خوبی مایه اشاعه، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ‌های ارزشی و اصیل در جامعه واقع شود.

شرافتی اظهار داشت: خبرنگاران نهبندان تاکنون در زمینه‌های مختلف عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و در این زمان نیز باید در کنار ستاد انتخابات شهرستان به کار خود ادامه دهند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول