اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

احتمال تأیید و یا رد نامزدها انتخابات کماکان وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: هنوز احتمال تأیید و یا رد نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی کماکان وجود دارد.

احتمال تأیید و یا رد نامزدها انتخابات کماکان وجود دارد

سید کریم سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد احتمال تأیید نامزدهای رد شده انتخابات را بعید ندانست و اظهار کرد: چون نظارت استصوابی بوده ممکن است کاندیدای رد صلاحیت شده مدارکی را به شورای نگهبان بدهد و خودش را ثابت بکند و یا عکس آن نامزدی به خاطر وجود مدارک صلاحیتش رد شود.

وی با بیان اینکه ساختار انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به گونه‌ای طراحی شده است که مردم خودشان انتخابات را برگزار می‌کنند، افزود: مراحل برگزاری انتخابات بعد از مشخص شدن 30 نفر از معتمدان و اقشار مختلف جامعه آغاز می‌شود که از میان آنان هشت نفر به عنوان معتمد از سوی همان معتمدان انتخاب می‌شوند.

سجادی تصریح کرد: در هیئت‌های اجرایی علاوه بر معتمدان نماینده فرماندار، نماینده ثبت احوال و نماینده شورای شهر عضویت دارند.

وی با اشاره به اینکه تمام فرآیند انتخابات اعم از برگزاری، نظارت و رأی‌گیری توسط خود مردم برگزار می‌شود، افزود: حتی تعداد صندوق‌ها و ترکیب آنها توسط مردم مشخص شده و مردم برگزار کننده واقعی انتخابات هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت مجلس شورای اسلامی گفت: بحث انتخاب نماینده از بین نامزدهای مختلف کار بسیار مهمی بوده و باید برای آن وقت گذاشته شود چون مجلس اراده مردم و ملت است.

وی بر آشنایی مردم با وظایف نمایندگان تأکید کرد و افزود: مهم‌ترین وظیفه نمایندگان قانون‌گذاری است و از این رو نباید نمایندگان وقت خودشان را برای کارهای حاشیه‌ای و جزئی هدر دهند.

سجادی شأن مجلس را بالا عنوان کرد و گفت: قانون و قانون‌گذاری برای توسعه و پیشرفت کشور مهم‌ترین کارکرد نمایندگان بوده که رسالت خطیری را بر دوش دارند.

وی در عین حال بهترین شاخص برای انتخاب نمایندگان اصلح را رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: معظم‌له در رهنمودهای خود همواره این ویژگی‌ها را تبیین و ارائه کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: بر همین اساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری بهترین مبنا برای انتخابات مجلس است.

 

* برگزاری 10 درصد انتخابات به صورت الکترونیکی

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه طبق هماهنگی‌هایی که شورای نگهبان با ستاد انتخابات انجام داده، قرار است 10 درصد انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار شود، افزود: این مهم در خراسان شمالی با توجه به نشست‌هایی که انجام شده مقرر شد تا در اسفراین انجام و کارشناسان نیز به همین منظور به اسفراین آمدند.

وی اظهار داشت: در این راستا مقرر شد تا اسفراین به عنوان یکی از شهرهای برگزاری انتخابات رایانه‌ای مشخص و تجهیزات انتخابات رایانه‌ای نیز به این شهرستان انتقال یافته است.

سجادی گفت: هم اکنون تمام آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای در اسفراین فراهم شده است.

 

* درخواست بالگرد برای برپایی انتخابات خراسان شمالی

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به احتمال بارندگی‌های پراکنده در این استان در روز 12 اسفند، گفت: به همین منظور از ستاد انتخابات تقاضای بالگرد شده است.

سجادی با اشاره به اینکه این تقاضای استان اکنون در حال بررسی است، افزود: البته استان تمهیدات لازم را به منظور برگزاری انتخابات در هر شرایطی پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، اظهار امیدواری کرد تا با حضور حماسی مردم در 12 اسفند برگ دیگری بر افتخارات مردم این استان افزوده شود.

برای انتخابات مجلس در خراسان شمالی 725 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است.

خراسان شمالی دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول