اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری کردستان:

مانع از بسته شدن جاده‌ها در روز انتخابات خواهیم شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان کردستان با بیان اینکه هم اکنون در مناطقی از استان ارتفاع برف به 2 تا 5 متر می‌رسد گفت: در روز انتخابات تمام جاده‌های اصلی و فرعی باز بوده و مانع از بسته شدن آنها خواهیم شد.

مانع از بسته شدن جاده‌ها در روز انتخابات خواهیم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطاالله قادری شنبه‌ شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اهمیت بحث انتخابات و باز بودن تمام راه‌های استان در روز 12 اسفند، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های ما در رابطه با کولاک برف است.

وی تصریح کرد: اکنون در مناطقی مانند سارال،کرفتو، سرشیو سقز و مریوان، اورامانات در سروآباد، کرانی بیجار، گردمیران و روستاهایی به سمت کوه پنجه‌علی شهرستان دهگلان ارتفاع برف بین 2 تا 5 متر است.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: بارش برف در این مناطق یادآور برف‌های گذشته قبل از انقلاب در این استان است.

مدیرکل راه و ترابری استان کردستان با بیان اینکه یکی از وظایف تعیین شده راه و ترابری بسته نشدن راه اصلی است، گفت: برای بازکردن بلافاصله راه روستایی  وظیفه‌ای برای ما مشخص نشده و حتی ماشین‌آلات استان و کشور هم در چنین حدی نیست.

قادری عنوان کرد: ولی روز انتخابات یک روز استثنایی است که باید در این روز صندوق‌های اخذ رای به همه روستاها رفته و همان روز یا شب برگردانده شود.

وی خاطر نشان کرد: به لحاظ اهمیت انتخابات باید راه روستایی نیز به سرعت باز شود و برای این امر مهم تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های متعددی توسط مسئولان استان انجام شده است.

این مسئول تصریح کرد: از استان‌های ایلام، کرمانشاه و همدان  تعدادی ماشین‌آلات مورد نیاز را گرفته‌ایم  و تاکنون نیز چند دستگاه در مناطق مذکور مستقر شده‌‌اند.

مدیرکل راه و ترابری استان کردستان گفت: سازمان همیاری، جهاد نصر، بنیاد مسکن، سپاه بیت‌المقدس هماهنگ شدند که به عنوان پشتیبان از روز دوشنبه 8 اسفند ماه جاری ماشین‌آلات خود را در مناطق مشخص شده و موردنظر مستقر کنند.

قادری بیان داشت: امید است  شاهد حضور حداکثری مردم و برگزاری انتخاباتی پر رونق در سطح استان باشیم.

* ایجاد رشته هوا و اقلیم در مقطع کارشناسی در دانشگاه کردستان

 

رئیس دانشگاه کردستان نیز در این جلسه از ایجاد رشته هوا و اقلیم در مقطع کارشناسی در این دانشگاه خبر داد و گفت: با وجود این رشته در دانشگاه کردستان تدوین تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل هواشناسی استان امری ضروری است.

جهانشیر امینی تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بیشتر و بهتری در استان انجام خواهد شد که به نفع استان به ویژه کشاورزان است.

وی با بیان اینکه کشاورزی در کشورهای توسعه یافته براساس سیستم‌های پیش‌آگاهی صورت می‌گیرد، افزود: در این سیستم قبل از اینکه آفت یا بیماری طغیان کند بر اساس داده‌های هواشناسی ضرورت انجام سمپاشی تعیین و مشخص می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: متأسفانه خیلی از کشاورزان به دلیل عدم توجه به هواشناسی روزی که اقدام به سمپاشی می‌کنند  فردای آن روز  بارندگی شده و تأثیر سم از بین می‌رود.

 

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول