اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

تجهیز مدارس به امکانات ورزشی امری ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه مدارس باید به امکانات ورزشی مجهز شوند ابراز داشت: یکی از راه‌های مقابله در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مصونیت‌بخشی به جوانان و فراهم کردن امکانات ورزشی برای آن‌ها در مدارس است.

تجهیز مدارس به امکانات ورزشی امری ضروری است

محمد الفونه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد در دور اول به خوبی پیگیری شده و بیش از 90 درصد آن‌ها اجرایی شده‌اند.

فرماندار بویراحمد افزود: این شهرستان از مجموع مصوبات سفر‌های استانی دولت به ویژه در سفر اول سهم خوبی داشته که ساخت هزار کلاس درس در دور اول که بخش زیادی از آن‌ها در بویراحمد بوده تا حد زیادی مشکلات این بخش را برطرف کرده است.

وی بیان داشت: مجموعه فعالیت‌های دولت و خیرین در ساخت مدارس بسیار گسترده بوده و کمبود مدرسه و کلاس درس به شکل جدی در شهرستان بویراحمد وجود ندارد ولی همچنان روند ساخت و تجهیز مدارس ادامه دارد و کمبودهای فعلی برطرف می‌شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که در برخی نقاط مدارس بسیاری ساخته شده و در برخی نقاط در این زمینه کمبود وجود دارد، گفت: با سیاست‌های کنترل جمعیت، رشد جمعیت انسانی معقول شده و حتی در خود شهرها نیز برخی مدارس تجمیع شدند.

الفونه در همین ارتباط ادامه داد: بعد از انقلاب آمار مهاجرت به شهرها زیاد شده به طوری که در اوایل انقلاب آمار جمعیت روستایی 80 درصد بوده ولی در آخرین سرشماری جمعیت شهری پیشی گرفته و به 52 درصد رسیده است.

مقام ارشد اجرایی در شهرستان بویراحمد عنوان کرد: برخی روستاها خالی از سکنه شده و مدارس ساخته شده در آن‌ها بلااستفاده مانده است و این موضوع شاید از علت‌های ایجاد این سئوال در اذهان باشد.

وی اذعان کرد: مدارس ما به‌ویژه در روستاها امکانات ورزشی کمی دارند که در این زمینه برای کمبود نقایص نیاز به کار و تلاش هست.

الفونه با بیان اینکه در سال‌های گذشته توجهاتی به این کمبودها در مدارس شده، تصریح کرد: این اقدامات جوابگو نبوده و اکنون در سطح مدارس این شهرستان نیازمند تجهیز امکانات به‌ویژه امکانات ورزشی هستیم.

وی اضافه کرد: در زمینه ورزش که بسیار مهم بوده و مورد تاکید رهبری هم هست باید به صورت ویژه بپردازیم و این انتظار از رسانه‌ها وجود دارد که مسئولان را در شناخت نقایص و کمک به برطرف کردن آن‌ها یاری دهند.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول