اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان

مدارس ابتدایی بهترین مسیر برای تعالی یافته‌های علمی، هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: بهترین مسیر برای تعالی یافته‌های علمی، مدارس ابتدایی هستند.

مدارس ابتدایی بهترین مسیر برای تعالی یافته‌های علمی، هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم پیش از ظهر در مراسم افتتاحیه جشنواره جابربن‌حیان در همدان اظهار داشت: امروز شعارها تبدیل به عمل شده و می‌توان نتایج آن را در سطح مدارس ابتدایی ملی و استانی به خوبی مشاهده کرد.

وی افزود: دستاوردهای بزرگ دانش‌آموزان کم‌ سن و سال بیانگر این واقعیت است که امیدها بیشتر شده و آموزش و پرورش به دنبال موضوعات متنوع و متفاوتی است که می‌توان آن را در تبدیل سال‌های تحصیلی به شش ساله نخست ابتدایی و شش ساله دوم متوسطه به خوبی مشاهده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان خاطرنشان کرد: جشنواره جابربن حیان برای نخستین بار در سال گذشته طرح موضوع و برگزار شد و ما توانستیم با حداقل منابع کار بسیار بزرگی را در سطح استانی پشتیبانی کنیم.

وی بیان داشت: امسال نیز با استفاده از تجربیات گذشته به محتوا پرداخته و تلاش کرده‌ایم تا کارهای جزیره‌ای را کاهش و فعالیت‌ها را منسجم و هماهنگ کنیم.

حسنی‌محتشم ادامه داد: امسال نیز 22 هزار دانش‌آموز ابتدایی در جشنواره جابربن حیان شرکت دارند و این در حالی است که ما از توانایی 100 درصدی حضور دانش‌آموزان برخوردار بودیم اما با توجه به تصمیم وزارت آموزش و پرورش تنها توانستیم 20 درصد از دانش‌آموزان را در این جشنواره شرکت دهیم.

وی طرح‌های شرکت کننده در این جشنواره را در مرحله آموزشگاهی 7 هزار و 917 طرح، منطقه‌ای 4 هزار و 947 طرح و در مرحله استانی 495 طرح عنوان و تصریح کرد: امروز در بخش‌های مختلف علمی و فناوری دارای یافته‌های بی‌شماری هستیم که بهترین مسیر برای تعالی این امر مدارس ابتدایی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان در پایان گفت: به لحاظ کمی با ایجاد ظرفیت‌های دانشگاهی در سطح استان کسب رتبه‌های برتر دور از انتظار نیست که با هدایت دانش‌آموزان به سمت پژوهش و تحقیقات آزمایشگاهی می‌توان به این مهم دست یافت.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول