اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان خبر داد

تهیه بسته آموزشی متناسب با بحران‎های گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: متناسب با بحران‎های استان بسته آموزشی تهیه شده است.

تهیه بسته آموزشی متناسب با بحران‎های گلستان

رسول حسام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: بر اساس مصوبات پیگیری و بهره‎مندی ماده 10 و 12 برای اقدامات پیشگیری و بازسازی کل اعتبار تملک دارایی مدیریت بحران 43 میلیارد و 482 میلیون تومان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این اعتبارات مربوط به تسهیلات مسکن و سایر بخش‎ها بوده است که یک میلیارد و 500 میلیون تومان متعلق به سال 1388 بود که در سال 1390 به ما تخصیص داده شد.

حسام با اشاره به عملکرد شورای هماهنگی بحران گلستان تصریح کرد: در سال جاری اقدامات خوبی را در دست اجرا داشته‎ایم از جمله اختصاص بسته تجهیزات برای بالا بردن سطح آمادگی در بحران، شامل چند دستگاه لودر، کامیون و... که یک بسته تجهیزاتی است که از سازمان مدیریت بحران برای استان گلستان اختصاص داده شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان اذعان داشت: یکی از محورهای مهم در مدیریت بحران انجام آموزش‎ ستادی است که مدیریت بحران برای لایحه دوم و سوم در تعدادی از شهرستان‎ها این آموزش‎ها را انجام داده و دیگر شهرستان‎ها را نیز در دستور کار قرار داده‎ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه سرفصل‎های آموزشی را برای لایحه‎های مختلف برنامه‌ریزی کرده‎ایم ابراز داشت: این سرفصل‎ها را برای آموزش یک هزار نفر از کارشناسان و غیر کارشناس در شش دستگاه اجرایی برنامه‌ریزی کرده‎ایم.

حسام بیان داشت: با همکاری جمعیت هلال‌احمر و اداره کل فنی و حرفه‎ای گلستان بسته‎های آموزش همگانی که نیاز استان است را تهیه کرده‎ایم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان خاطر نشان کرد: این آموزش‎ها مصوبه شورای هماهنگی را گرفته و با انعکاس به سازمان فنی‌وحرفه‎ای کشور مجوز و کد بین‌المللی خواهد گرفت و این بسته آموزشی متناسب با بحران‎های استان تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 1391 این سرفصل آموزشی در تقویم سالانه دستگاه‎های استان قرار خواهد گرفت یادآور شد: این آموزش‎ها در 10 فصل برای دستگاه‎های مربوطه ابلاغ می‌شود تا مرتبط با حوادث برای نیروهای خودشان ارائه دهند.

حسام اجرای مانور، همایش‎های مختلف، سمینار و چاپ و تهیه پوستر را از دیگر برنامه‎هایی دانست که در خصوص پیشگیری و مقابله با بحران در گلستان انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به مهم‌ترین برنامه‎های انجام شده در سال جاری اذعان داشت: برگزاری همایش مقابله با آتش‌سوزی در عرصه‎های جنگلی، مسابقه بین‎المللی نقاشی، همایش مدیران و دانش آموزان آموزش و پرورش، اجرای مانور هشت آذر، برگزاری مانور امداد و نجات دریایی، اجرای برنامه اطفا حریق در تمام شهرستان‎ها و... از جمله برنامه‎های اجرا شده در سال جاری است.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول