اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

مرکز اسکان موقت در زمان بحران در قم احداث شود

خبرگزاری فارس:‌ شهردار قم گفت: مرکز اسکان موقت شهروندان در زمان بحران و حوادث غیرمترقبه باید توسط ستاد بحران استانداری و با مشارکت شهرداری قم در یکی از بوستان‌های سطح شهر با تمام امکانات احداث و راه‌اندازی شود.

مرکز اسکان موقت در زمان بحران در قم احداث شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در مراسم مانور عملیاتی زلزله فرضی که با حضور برخی از اعضا ‌شورای اسلامی شهر،‌ مدیر ستاد بحران استانداری و مدیران شهرداری قم در سایت هلال احمر برگزار شد، با بیان اینکه تلاش‌های خستگی ناپذیر کارکنان آتش نشانی نوعی ایثار و از خود گذشتگی است، افزود: ایران با داشتن گسل‌های فراوان از جمله کشورهای زلزله خیز در دنیا محسوب می‌شود و شهر مقدس قم نیز بر روی خط گسل زلزله قرار دارد و شهروندان و دستگاه‌های متولی باید از آمادگی لازم برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه حادثه هر لحظه ممکن است در جامعه رخ دهد تصریح کرد: باید تمام عوامل مربوط به رفع حوادث در جامعه و بالاخص مدیریت شهری از آمادگی کافی برخوردار باشند تا آثار تلفات جانی، مصدومیت‌ها و خرابی‌ها را کاهش دهیم.

شهردار قم افزایش و اختصاص بودجه جداگانه برای آموزش شهروندان را حائز اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: آموزش همگانی از مهد کودک تا مدارس و کل افراد جامعه باید در دستور کار مسئولین سازمان آتش‌نشانی و مدیریت شهری قرار گیرد تا در زمان حوادث تلفات جانی کاهش یابد.

وی در ادامه افزود: ایمن سازی مراکز دولتی در زمان حوادث غیرمترقبه باید در دستور کار قرار گیرد و هر چه سریعتر نسبت به ایمن‌سازی و رعایت اصول ایمنی در ساختمان‌های ادارات اقدام شود.

دلبری با اشاره به اینکه قم از استان‌های معین تهران و مرکزی در زمان بحران و زلزله است، ‌افزود: مرکز آموزش جامع برای آموزش شهروندان توسط استانداری و با مشارکت شهرداری قم باید راه اندازی شود.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول