اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

اکران فیلم‌های جشنواره رشد برای 6 درصد دانش‌آموزان قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از اکران فیلم‌های جشنواره رشد برای شش درصد دانش‌آموزان قمی در سال گذشته خبر داد.

اکران فیلم‌های جشنواره رشد برای 6 درصد دانش‌آموزان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدحسین امین‌جعفری پیش از ظهر امروز در افتتاحیه جشنواره فیلم رشد استان قم که در مجتمع فرهنگی مریم برگزار شد، ضمن تبریک ایام ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم اظهار کرد: امام صادق(ع)، امام موسی‌ابن‌جعفر(ع)، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) درباره مدح و منقبت حضرت معصومه(س) سخن‌ها بسیار گفته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: الطافی از وجود حضرت معصومه(س) نصیب شهر قم شده و امیدواریم از این موهبت الهی نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: هزار و 416 فیلم از 18 استان در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی شرکت کردند که این تعداد شامل هزار و 145 فیلم ایرانی و 270 فیلم خارجی از 43 کشور بوده است.

وی یادآور شد: جشنواره ملی رشد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و به برگزیدگان این جشنواره تندیس اهدا می‌شود.

امین‌جعفری با اشاره به پخش فیلم‌های جشنواره رشد در قم گفت: فیلم‌های این جشنواره ششم تا 11 اسفند در مجتمع فرهنگی نور، سینما تربیت و مجتمع مریم پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان موثر است گفت: تولید فیلم‌ها با استفاده از امکانات و تجهیزات اثربخشی مناسبی در اذهان دانش‌آموزان خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به این موضوع تاکید شده که از رسانه در امر آموزش دانش‌آموزان استفاده شود.

وی عنوان داشت: هوشمندسازی مدارس به صورت تصویری به ارائه پیام می‌پردازد و باید به این امر توجه داشت که برخی اوقات یک فیلم به اندازه چند سخنرانی کاربرد دارد.

امین‌جعفری با بیان اینکه 15 هزار نفر دانش‌آموز در سال گذشته فیلم‌های این جشنواره را مشاهده کردند گفت: 11 هزار و 600 نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان نظرات و پیشنهادات خود را درباره فیلم‌های این جشنواره ارائه کردند که از این تعداد 260 نفر هدایای نفیسی دریافت کردند.

وی خاطر نشان کرد: شش درصد دانش‌آموزان در سال گذشته فیلم‌های رشد را مشاهده کردند و امیدواریم در سال جاری با افزایش تعداد مکان‌های اکران فیلم تعداد بیشتری از دانش‌آموزان بتوانند فیلم‌های این جشنواره را مشاهده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: اتفاقات خاص در عرصه تعلیم و تربیت، تعامل بین خانه، مدرسه و دانش‌‌آموزان در این جشنواره به صورت فیلم تولید شده و اثرات خود را در روحیات دانش‌آموزان دارد.

وی یادآور شد: این جشنواره بستر مناسبی است تا دانش‌آموزان خلاقیت و ابتکار لازم را به دست آورند.

امین‌جعفری با اشاره به پایگاه اطلاع‌رسانی رشد گفت: بیش از یک میلیون نفر از این سایت بازدید کردند و می‌توانند در این پایگاه پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره بستر مناسبی است تا دانش‌آموزان سرمایه علمی، عملی و تبلیغی خود را به صحنه آورند و خلاقیت خود را نشان دهند تا در عرصه بین‌المللی از آنها استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ویژگی‌های دانش‌آموز موفق گفت: دانش‌آموزی موفق است که بتواند در زمینه پژوهش، تحقیق، جشنواره‌های مختلف فیلم، المپیادهای علمی و عملی و جشنواره‌های خوارزمی بدرخشد.

وی یادآور شد: خدا را شاکریم که جوانان کشور تاکنون در عرصه‌های مختلف علمی، المپیاد و ورزش درخشیده‌اند.

امین‌جعفری با تاکید بر احیای اعتماد به نفس در وجود دانش‌آموزان گفت: لازم است شعار «ما می‌توانیم» را مرور کنید و باید این نکته را در نظر گیرید که انسان ممکن است در برخی صحنه‌ها شکست بخورد ولی برخی اوقات شکست مقدمه پیروزی است.

وی با اشاره به زندگانی افراد موفق گفت: تفسیر المیزان علامه طباطبایی به زبان‌های مختلف در دنیا به چاپ رسیده و افراد موفقی مانند این عالم بزرگوار با پشتکار به این مقام رسیده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: پشتکار، فعالیت و تلاش و بهره‌گیری از اوقات فراغت موفقیت را به همراه دارد و هر موفقیت نشاط و سلامت را به انسان می‌دهد.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول