اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگسرای تفکر معرفت منطقه 5 تهران:

جشنواره فیلم رشد نیازمند حمایت بیشتر است

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگسرای تفکر معرفت سازمان فرهنگی‌هنری منطقه 5 تهران گفت: جشنواره فیلم رشد نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد.

جشنواره فیلم رشد نیازمند حمایت بیشتر است

گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جعفر توکلی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری این شهر با اشاره به ثبت جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سازمان یونسکو از 48 سال پیش تاکنون اظهار داشت: ما در عصر تصویر و اطلاعات زندگی می‌کنیم به گونه‌ای که قالب‌های تصویری در دنیا با چهار شیوه کتاب، فیلم و هنرهای تجسمی انجام می‌شود و در عصر سواد بصری موسیقی نیز به آن افزوده شده است.

وی با بیان اینکه موسیقی و فیلم برنده‌ترین هنرهای دنیا هستند، افزود: در کشور بیش از 34 میلیون کاربر اینترنتی با بالغ بر 20 میلیون سایت وجود دارد که سر و کار همه اینها با تصویر است.

این مسئول به تاثیرگذاری جشنواره فیلم رشد در سطح کشور اشاره کرد و گفت: مسئولان این عرصه برای تعمیق بخشیدن به این مبحث در این عرصه پیش می‌روند.

وی با تصریح بر اینکه فیلم‌های جشنواره با محتوای علمی، آموزشی و تربیتی ساخته می‌شوند، بیان داشت: در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، یک‌هزار و 416 فیلم در بخش آزاد، فرهنگیان و دانش‌آموزان داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد 294 فیلم برگزیده شده‌‌اند.

فیلم‌ساز برجسته ایرانی، به نمایش 80 فیلم کوتاه در گیلان از امروز تا 4 اسفند امسال اشاره کرد و از مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خواست تا مکانی را در سطح استان برای برگزاری پخش این فیلم‌ها با اولویت پخش فیلم‌های گیلانی در تمام طول سال مهیا کرده و بودجه‌ای نیز برای ساخت این نوع فیلم‌ها اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه فعالان استانی به تولید فیلم‌های کوتاه با محتوای علمی، آموزشی و تربیتی بیشتر توجه کنند، اظهار داشت: سینمای حرفه‌ای به خاطر صرف هزینه‌های بسیار بالا برای ساختن فیلم‌های خود به دنبال ساخت اینگونه فیلم‌ها نیست از این‌رو جشنواره فیلم رشد به حمایت بیشتری نیاز دارد و آموزش و پرورش بهترین مکان برای تولید و ساخت این نوع فیلم‌هاست.

توکلی نقش تصویر و تاثیرگذاری عمیق آن در آموزش را امری غیر قابل انکار دانست و افزود: یکی از تاثیرگذارترین گروه‌ها را می‌توان بین ورزشکاران و هنرمندان پیدا کرد زیرا نقش شخصیت‌های ورزشی در موازات نقش‌های هنری می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه در گیلان استعدادهای خوبی برای ساخت و تولید فیلم‌های جشنواره رشد وجود دارد، اذعان داشت: تعداد 8 فیلم از گیلان در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

نماینده وزارت آموزش و پرورش در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد تصریح کرد: دانش‌آموزان برای ساخت فیلم رشد باید از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری برای انتقال مفاهیم خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از بین فیلم‌های رسیده به جشنواره 67 فیلم کوتاه خارجی نیز برگزیده شدند، ابراز داشت: فیلم‌سازان بیش از 50 کشور خارجی در این جشنواره شرکت کردند که از بین آنها فیلم 29 کشور انتخاب شد.

توکلی درباره کیفیت مطلوب ابزارآلات تولید و ساخت فیلم‌های خارجی خاطرنشان کرد: فیلم‌سازان کشورهای خارجی برای شرکت در این جشنواره با در نظر گرفتن معیارها و ارزشی‌های داخل کشور در زمینه تولید فیلم‌های علمی و آموزشی در جشنواره شرکت می‌کنند.

وی از افزایش 10 درصدی ساخت فیلم در چهل و یکمین جشنواره فیلم رشد نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد: مسئولان جشنواره با رشد و توسعه ابزارها و تکنولوژی بخش فیلم مانند دی‌وی‌دی و سی‌دی تصمیم گرفتند تا پخش این فیلم‌ها را در استان‌های کشور فراگیر کنند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول