اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم رشد در گچساران

خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم رشد با حضور جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان در گچساران برگزار شد.

اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم رشد در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران چهل و یکمین جشنواره فیلم رشد در گچساران پس از شش روز و با نمایش 63 فیلم در 31 سانس به کار خود پایان داد.

مدیر آموزش و پرورش گچساران ظهر امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور جمعی از مسئولان و افزون بر 270 نفر از دانش‌آموزان در گچساران برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره رشد از سوی آموزش و پرورش اظهار کرد: فیلم نقش مهمی در مسائل تربیتی دارد و توجه خانواده‌ها به اتنخاب فیلم برای تربیت فرزندان بسیار مهم و حساس است.

* جشنواره فیلم رشد در راستای توجه به چشم‌انداز بنیادین آموزش و پرورش است

یدالله مرادی ابراز داشت: در 200 سال اخیر فیلم نقش محوری در سیستم‌های آموزشی و تربیتی غرب ایفا کرده است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران افزود: در ایران به دلیل جایگاه مؤثر فیلم در انتقال مفاهیم علمی، آموزشی، تربیتی و اخلاقی از ابزار فیلم به عنوان ابزار کارآمد آموزشی استفاده می‌شود.

مرادی با اشاره به اهمیت هنر و جایگاه هنر بیان داشت: توجه به زیبایی و هنر یکی از مظاهر عمده تربیت اسلامی است.

وی افزود: به سبب اهمیت و جایگاه هنر اسلامی هنرمندان برجسته‌ای در هنرهای مختلف که امروزه به هنر اسلامی معروف شده است در دامن این مکتب پرورش یافته‌اند.

مرادی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم رشد تصریح کرد: با توجه به چشم انداز تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش شده است تا با بهره‌گیری از صنعت سینما در آموزش و پرورش، استفاده از دستاوردهای علمی و آموزشی کشورهای مختلف دنیا و تبادل فرهنگی زمینه ارتقای رشد فکری دانش‌آموزان فراهم شود.

* لزوم مطالعه کتاب " هنر از دیدگاه رهبری" به منظور آشنایی با پیچیدگی‌های هنر

مدیر آموزش و پرورش گچساران یادآور شد: جشنواره فیلم رشد گچساران در زمینه‌های علمی، تربیتی و آموزشی از 29 بهمن به مدت شش روز در محل تالار فرهنگیان آموزش و پرورش برگزار شد.

مرادی بیان کرد: افزون بر 7 هزار نفر دانش‌آموز در چهل و یکمین دوره فیلم رشد در گچساران شرکت کردند.

وی با اشاره به حضور دانش‌اموزان مناطق روستایی گچساران در این جشنواره ابراز داشت: ایجاد تغییر و تحول در دانش‌‌آموزان ساکن روستاهای محروم یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره بود.

مرادی معتقد است برگزاری این جشنواره می‌تواند تغییرات علمی و تربیتی خوبی بر دانش‌آموزان به همراه داشته باشد.

وی تشویق دانش‌آموزان فیلمساز و سایر فیلمسازان به تهیه فیلم‌های علمی، تربیتی و آموزشی را از دیگر اهداف جشنواره فیلم رشد در گچساران بود.

مرادی ادامه داد: جشنواره فیلم رشد در راستای استفاده از رسانه دیداری به منظور تفهیم مطالب علمی، آموزشی و تربیتی و ایجاد رقابت و انگیزه در دانش‌آموزان به منظور تهیه فیلم  و نیز در ایجاد فرصت به منظور تنوع و تفریح روحی دانش‌آموزان نقش مؤثری دارد.

مدیر آموزش و پرورش با معرفی کتاب " هنر از دیدگاه رهبری " به عنوان کتابی ارزشمند در راستای آشنایی با نقش و پیچیدگی های هنر به مسئولان، دانش‌اموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها توصیه کرد برای آشنایی با جایگاه هنر این کتاب ارزشمند و جامع را تهیه و مطالعه کنند.

مرادی تصریح کرد: جشنواره فیلم رشد از نظر کمی و کیفی به نحو مطلوبی برگزار شد و هیچ‌گونه خللی در روند اجرایی برنامه‌ها به وجود نیامد.

وی افزود: در پایان هر سانس نمایش دانش‌آموزان به نقد و تحلیل فیلم پرداختند و به سه نفر از نقد و تحلیل‌ها جوایزی اهدا شد.

مرادی ارزیابی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری جشنواره فیلم رشد در گچساران را مطلوب و قابل قبول عنوان کرد.

به گزارش فارس در پایان مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم رشد در گچساران بر اساس نظر سنجی از دانش‌آموزان فیلم‌های "دختران" با موضوع بی‌توجهی و افراط‌گری برخی والدین و عدم توجه دختران در دوست‌یابی، "به خاطر تهمینه" با موضوع فداکاری معلم در زمینه ترغیب اولیای روستایی به ادامه تحصیل دانش‌آموز، "پرواز مرغابی‌ها" با موضوع همدلی، همبستگی و رعایت اخلاق در بازی‌های دسته‌جمعی و "سیب و سلما" با موضوع رعایت حلال و حرام به عنوان فیلم‌های برتر انتخاب شدند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول