اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

فیلم رشد عامل پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: برگزاری جشنواره فیلم رشد مهم‌ترین عامل پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است.

فیلم رشد عامل پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت ایوب نجف‌زاده بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به برگزاری و نمایش 80 فیلم از فیلم‌های برگزیده جشنواره در گیلان اظهار داشت: سال گذشته گیلان در این راستا رتبه دوم کشوری را کسب کرده بود.

وی با بیان اینکه تمام دانش‌آموزان باید از این جشنواره بهره‌مند شوند افزود: حضور چشمگیر دانش‌آموزان و نمایش منظم فیلم‌های جشنواره یکی از عوامل موفقیت گیلان در سطح کشور است.

این مسئول به اعتقاد کارشناسان این حوزه در تاثیرگذاری فیلم رشد بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: اعتقاد ما این است که برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار است.

وی با تصریح بر اینکه این امر به صورت یک فرهنگ در گیلان نهادینه شده است افزود: دانش‌آموزانی که در این جشنواره حضور می‌یابند می‌توانند مبلغان این مراسم برای دیگر دانش‌آموزان باشند.

نجف‌زاده خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم رشد زمینه تعالی دانش‌آموزان، معلمان و عموم جامعه را به دنبال دارد.

وی برخی از مزایای برگزاری جشنواره فیلم رشد را برشمرد و عنوان کرد: مزیت نخست اینکه فیلم‌ها همواره به عنوان ابزار انتقال آموخته‌ها محسوب می‌شوند و بهترین وسیله برای انتقال تجارب به دیگران هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه استفاده از تجربه‌های دیگران از آموزه‌های دینی ماست اذعان کرد: فیلم‌های ساخته شده در جشنواره رشد می‌تواند محرکی برای دیگران و انتقال پیام برای آیندگان باشد.

وی تسهیل در انتقال آموخته‌ها را از دیگر مزایای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم رشد دانست و بیان داشت: ایجاد نشاط و شادابی در جامعه از طریق این رسانه بهترین روش است.

نجف‌زاده به تولید فیلم‌های آموزشی اشاره و خاطر نشان کرد: فیلم‌های آموزشی وسیله خوبی برای ایجاد نشاط و شادابی و پایداری در انتقال آموخته‌ها در امر یادگیری و یاددهی محسوب می‌شوند.

وی همسویی جشنواره فیلم رشد با سیاست‌های سازمان آموزش و پرورش را یک اصل خواند و ادامه داد: امسال برگزاری جشنواره فیلم رشد در گیلان با تایید سند تحول بنیادین پررنگ‌تر می‌شود.

این مسئول شرکت دانش‌آموزان در جشنواره فیلم رشد را موجب روی آوردن دانش‌آموزان به عرصه تحقیق و پژوهش و پیگیری تحقیق مباحث مورد نظر دانست.

وی از ثبت اختراع یک‌هزار دانش‌آموز گیلانی تاکنون خبر داد و خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین به دنبال این است تا با بهره‌گیری از هنرهای تصویری زمینه‌های مساعدتری برای تقویت اذهان دانش‌آموزان فراهم آید.

نجف‌زاده به هوشمندسازی مدارس به عنوان یکی از عمده‌ترین برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: در کنار تجهیز مدارس به سخت‌افزارها باید به بهره‌گیری از نرم‌افزارهایی مانند ساخت و تولید فیلم‌های آموزشی نیز توجه داشت.

وی به ساخت چند نمونه فیلم آموزشی توسط برخی از معلمان گیلانی برای تسهیل در فرآیند آموزشی اشاره کرد و افزود: این روند نشان‌دهنده ظرفیت بالای ایرانیان در امر آموزش و تدریس است.

این مسئول از والدین و دانش‌آموزان گیلانی خواست تا برای تماشای فیلم‌های برگزیده این جشنواره همه روزه تا چهارم اسفند جاری به مکان‌های مشخص شده حضور یابند.

به گزارش فارس 80 فیلم برگزیده این جشنواره در شهرستان‌های آستانه‌ اشرفیه، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، رودسر، کلاچای، چابکسر، رودبار، فومن، ماسال، تالش، انزلی، آستارا، املش و رحیم‌آباد پخش می‌شود.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول