اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش گچساران خبر داد

برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم رشد در گچساران

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: چهل و یکمین جشنواره دانش‌آموزی فیلم رشد به مدت شش روز در گچساران برگزار می‌شود.

برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم رشد در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یدالله مرادی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: جشنواره فیلم رشد در راستای شکوفاسازی استعدادهای دانش‌‌آموزان و معلمان بوده و مطابق با رویکرد جدید آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین است.

وی افزود: چهل و یکمین جشنواره فیلم رشد در زمینه‌های علمی، تربیتی و آموزشی از 29 بهمن به مدت شش روز در محل تالار فرهنگیان آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

مرادی تصریح کرد: تعداد فیلم‌های قابل نمایش در این جشنواره 63 فیلم است که در موضوعات مختلف علمی، تربیتی و آموزشی برای دانش‌آموزان نمایش داده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: تعداد سانس‌های نمایش فیلم در این جشنواره 28 مورد است که به صورت فشرده در مدت شش روز برگزار می‌شود.

مرادی گفت: تعداد جمعیت دانش‌آموزی قابل پذیرش در محل نمایش برای هر نوبت 250 نفر پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: تعداد کل جمعیت دانش‌آموزی شرکت‌کننده در چهل و یکمین دوره فیلم رشد افزون بر 7 هزار نفر است.

این مقام فرهنگی گچساران این تعداد دانش‌آموز را حدود یک سوم جمعیت دانش‌‌آموزی گچساران عنوان کرد و بیان داشت: سانس آخر هر روز نمایش فیلم رشد به منظور حضور رؤسای ادارات و دستگاه‌ها و همچنین خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

مرادی بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ایجاد تغییر و تحول در دانش‌‌آموزان ساکن روستاهای محروم است چراکه برگزاری این جشنواره می‌تواند تغییرات علمی و تربیتی خوبی بر دانش‌آموزان به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به سه دلیل مهم در راستای جهت‌دار کردن جشنواره به سمت روستاها یادآور شد: حضور و شرکت دانش‌آموزان روستایی در جشنواره فیلم فجر علاوه بر تماشای فیلم و تاثیرات تربیتی و علمی، تاثیرات روحی خوبی نیز به دلیل اردویی بودن این حضور بر دانش‌آموزان دارد.

مدیر آموزش و پرورش گچساران عدم تماشای فیلم‌های متناسب به دلیل عدم دسترسی دانش‌آموزان روستایی را دومین دلیل جهت‌دار کردن جشنواره به سمت روستاها دانست.

مرادی پوشش دادن جمعیت دانش‌‌آموز در دوره دو ساله را سومین دلیل جهت‌دار کردن جشنواره فیلم به سمت روستاها عنوان کرد.

وی با تشریح اهداف جشنواره فیلم رشد ابراز داشت: تشویق دانش‌آموزان فیلم‌ساز و سایر فیلمسازان به تهیه فیلم‌های علمی، تربیتی و آموزشی یکی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره فیلم رشد است.

مرادی گفت: استفاده از رسانه دیداری به منظور تفهیم مطالب علمی، آموزشی و تربیتی و ایجاد رقابت و انگیزه در دانش‌آموزان به منظور تهیه فیلم از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ایجاد فرصت به منظور تنوع و تفریح روحی دانش‌آموزان را یکی از اهداف برگزاری جشنواره فیلم رشد در گچساران عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به مشکلات ایاب و ذهاب برای انتقال دانش‌آموزان به محل جشنواره فیلم رشد تاکید کرد: برای انتقال جمعیت دانش‌آموزی به جشنواره به چهار مینی‌بوس، چهار اتوبوس و دو خودروی سواری نیاز است.

مرادی برگزاری جشنواره فیلم رشد را فرصت تربیتی و فرهنگی مهمی دانست و گفت: فیلم‌های قابل نمایش در این جشنواره مختص دانش‌آموزان نیست بلکه خانواده‌ها نیز می‌توانند از این فیلم‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول