اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

تابعی: حضور در صحنه انتخابات حراست از نظام است

خبرگزاری فارس:‌ کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی حضور در صحنه انتخابات را حراست از نظام عنوان کرد.

تابعی: حضور در صحنه انتخابات حراست از نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی تابعی صبح امروز در جمع مردم بیرجند در مسجد امام حسن عسگری (ع) این شهر به بیان مهم‌ترین برنامه‌ها و نقطه‌‌نظرات خود در مورد مسائل مختلف پرداخت.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران حاصل خون شهدا و رهبری الهی امام خمینی (ره) است، اظهار داشت:‌ همه اقشار مختلف مردم باید بدانند که این انقلاب رایگان به دست نیامده است و همه برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی ایران مسئول هستند.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی به مهم‌ترین عوامل پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: اسلام نخستین رکن پیروزی انقلاب اسلامی ما است چرا که پایه‌های نظام ما بر اساس تعالیم حیات‌بخش دین مبین اسلام استوار است.

تابعی ولایت و امامت را دومین عامل پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: این انقلاب با رهبری داعیانه امام خمینی (ره) پیروز شد و با استقامت و طلایه‌داری مقام معظم رهبری با عزت و افتخار ادامه مسیر داده است.

 

*مردم یکی از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی هستند

وی با بیان اینکه مردم یکی از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: روزی این مردم با جان و مال خود وارد عرصه شدند و این انقلاب را به پیروزی رساندند و امروز نیز با حضور در صحنه استواری خود را به همگان ثابت می‌کنند.

 

*حضور در صحنه انتخابات وظیفه همه مردم است

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی حضور در انتخابات را به مثابه حمایت از نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: شرکت در این انتخابات و حضور در صحنه وظیفه همه مردم است چرا که حفظ نظام از اوجب واجبات است.

تابعی ادامه داد: در انتخابات همه مردم حق انتخاب دارند فردی اصلح را وارد مجلس کنند زیرا مردم با این انتخاب سرنوشت چهار سال آینده کشور خود را رقم می‌زنند.

 

*کاندید اصلح نسبت به مشکلات منطقه خود شناخت دارد

وی یکی از ویژگی‌های کاندید اصلح را شناخت کامل مشکلات منطقه خود عنوان کرد و گفت:‌ اگر نماینده نقاط ضعف منطقه خود را نشناسد نمی‌تواند در مجلس که نهاد قانون‌گذاری است اقدامی برای حل این مشکل کند.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی به گوشه‌ای از فعالیت‌های اجرایی خود اشاره کرد و افزود:‌ خدمت در کمیته امداد و حضور در کنار اقشار پایین جامعه فرصت مناسبی برای شناخت درد اقشار مختلف جامعه بوده است.

 

*سرمایه‌گذاری در بخش تولید افزایش پیدا کند

تابعی با اشاره به مشکلات اقتصادی استان گفت: بر اساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مردم خراسان جنوبی کمترین درآمد سرانه را دارند و حل مشکلات اقتصادی مردم با جذب سرمایه‌ برای تولید قابل حل است.

وی به مشکل اشتغال استان اشاره کرد و یادآور شد: بیش از 16 درصد جوانان بین 15 تا 25 سال استان ما بیکار هستند که این ارقام نشان دهنده این است که باید یک فعالیت گسترده و منسجم برای حل مشکل بیکاری در استان صورت گیرد.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منطقه ما از نظر معادن بسیار غنی است ولی برخی از معادن ما در اختیار سرمایه‌داران سایر استان‌هاست که باید در این مسئله تجدید نظر صورت گیرد.

 

*راه‌اندازی مراکز فرآوری محصولات استان ضروری است

تابعی اظهار داشت: در حالی که استان ما معدن سنگ گرانیت است اما فرآوری این محصول در سایر استان‌ها انجام می‌شود که فراهم آوردن این زیرساخت می‌تواند کمک بزرگی به بحث اشتغال کند.

 

*حمایت از قالی‌بافان مورد غفلت قرار گرفته است

وی تصریح کرد: بخش مهمی از اشتغال روستاهای منطقه ما مربوط به شغل قالی‌بافی است که نیاز به توجه بیشتر وجود دارد چرا که زمانی دومین محصول صادراتی کشور ما بعد از نفت، فرش بوده که امروز نیز اقداماتی از جمله پیگیری بیمه قالی‌بافان و خرید تضمینی فرش از بافندگان می‌تواند تا حدودی به رفع مشکلات این قشر کمک کند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول