اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

فضای انتخابات را نباید مسموم کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بناب خطاب به نامزدهای نهمین دوره مجلس و طرفداران آنها گفت: فضای انتخابات را نباید مسموم کرد.

فضای انتخابات را نباید مسموم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی ظهر امروز در جمع مدیران استان با بیان اینکه اسلام دین حریت و دین منطق است، اظهار داشت: برخلاف سایر ادیان و مکاتب ساخته دست بشر که پیروان خود را چشم و گوش بسته نگه داشته‌اند ولی سیاست اسلام سیاست دروازه باز است.

وی افزود: اسلام بندگان راستین خداوند متعال را کسانی می‌داند که اهل تفکر و تدبر هستند، نه از حرف‌های دیگران وحشت دارند و نه هر سفسطه‌ای را پذیرا می‌شوند.

امام جمعه بناب، در آستانه برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: به رقبای انتخاباتی و طرفداران آنها توصیه می‌کنم هر مطلب و بحث سیاسی دیگر مانند موج است و مواظب باشید به برادری و وحدت شما خدشه وارد نشود.

وی افزود: حریم و حرمت بین خود را حفظ کنید، این شهر و این اجتماع مال شما است و این کشور به فرد فرد شما تعلق دارد و هرگز این کشور آباد نمی‌شود مگر با وحدت، اتحاد و همدلی شما.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با اشاره به اینکه در جریان انتخابات هر کس به دنبال گزینه خود می‌رود و باید هم این طور باشد، اظهار داشت: اگر غیر از این باشد، انتخابات معنا و مفهوم نخواهد داشت ولی همه باید مواظب باشند این جشن سراسری با شیرینی تمام شود و خدای نکرده به تلخی مبدل نشود.

وی ادامه داد: همه باید یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنیم و انتخابات مانند سایر کارهای سیاسی اجتماعی یک امتحان است که باید در این امتحان بزرگ از ایمان خود مواظبت کنیم.

باقری بنابی تصریح کرد: از اتحاد و همدلی خود خرج نکنید و نظریه هر کس برای خودش محترم است اما شما در یک محیط خواهید بود و پر واضح است خداوند هر کس را با چهره‌ای متفاوت آفریده و اگر همه یک جور فکر کنند، آن وقت پیشرفت حاصل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: چون اگر همه یک نوع فکر کنند، آن وقت فلسفه خلقت معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند.

امام جمعه بناب سپس به انتخابات جمعه آینده اشاره کرد و اذعان داشت: آنهایی که به صحنه انتخابات آمدند و آنهایی هم که رد صلاحیت شدند، آنها نیز برای ما مورد احترام هستند و به فرموده مقام معظم رهبری آنهایی که رد صلاحیت شدند، مسلماً به مدیریت‌های دیگر سزاوار هستند و باید دست به دست هم داده فضای شهر را بهشتی کرده و سعی کنیم این فضا را به جهنم تبدیل نکنیم و نباید گذاشت شهر را کدورت فرا گیرد.

وی در عین حال افزود: آنهایی که تندروی می‌کنند، آنها را نصیحت کنیم، امر به معروف و نهی از منکر کنیم، به مسئولان کمک کنیم و عملاً نگهبان قانون باشیم تا از ظرفیت‌های بالای منطقه برای پیشرفت، عمران و آبادانی منطقه استفاده شود.

باقری بنابی گفت: با عمل به قانون استعدادها شکوفا شده، اخلاقیات بالا می‌رود، فرهنگ غنی در جامعه حاکم می‌شود و بناب در جایگاه مناسب خود قرار می‌گیرد.

وی همچنین توصیه کرد: کدورت، خصومت، دشمنی و بداخلاقی شهر را عقب نگه می‌دارد، تفرقه و تشتّت به شئونات ضربه وارد کرده، استعدادها را ضایع می‌کند.

امام جمعه بناب خطاب به هواداران کاندیداها گفت: من به‌عنوان ریش سفید به یک عده نصیحت می‌کنم، هواداران و طرفداران کاندیداها به همدیگر ناسزا نگویند، باید از همه این کاندیداها تشکر کرد و خدای نکرده بعد از انتخابات تمام دین خود را به حراج نگذاریم و قطعاً بدانید که فاصله بین حق و باطل تنها چهار انگشت است.

باقری بنابی همچنین در آستانه عید نوروز از مسئولان خواست به داد محرومان جامعه برسند و کمک به محرومان را فراموش نکرده و کمیته امداد امام خمینی(ره) را در این خصوص کمک و مساعدت کنند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول