اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان اردبیل:

بیش از 1150 شعبه اخذ رای در اردبیل دایر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اردبیل گفت: در کل استان اردبیل و در مجموع یک هزار و 152 شعبه اخذ رای دایر می‌شود.

بیش از 1150 شعبه اخذ رای در اردبیل دایر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌‌الاسلام عبدالله بیدار پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک هیئت‌های بازرسی در استان اردبیل اظهار داشت: 422 شعبه اخذ رای در اردبیل، 232 شعبه در پارس‌آباد و بیله‌سوار، 215 شعبه در خلخال و کوثر، 127 شعبه در گرمی و 157 شعبه نیز در مشگین‌شهر اعم از شهری، روستایی و ثابت و سیار دایر می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اعضای شوراها امانتداران و حافظان آرا هستند، افزود: در هر یک از شعبات اخذ رای نمایندگان، فرمانداری‌ها، نمایندگان نامزدها هیئت نظارت، ناظر شورای نگهبان و نیروهای نظامی و انتظامی حاضر می‌‌شوند تا بر سلامت انتخابات نظارت کنند.

بیدار خاطرنشان کرد: در حوزه اردبیل بر اساس تعداد کاندیداها از هر حوزه یک نفر نماینده معرفی شده و می‌تواند در روز انتخابات در شعبه‌های حاضر شوند.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان اردبیل با بیان اینکه اعضای حاضر در شعبه‌ها حق هیچ‌گونه دخالتی را در روند انتخاباتی ندارند، ابراز داشت: نمایندگان باید در زمان تعیین شده فرد مورد نظر خود را معرفی و با صدور کارت مخصوص و درج شرح وظایف می‌تواند در شعبه حاضر شود.

وی ادامه داد: این قانون و حضور نمایندگان نامزدها در شعبه‌های اخذ آرا از مترقی‌ترین قانون‌ها در کشور است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال‌های آینده برگزاری انتخابات رایانه‌ای نیز مطرح است زمینه برای این انتخابات در اردبیل در حال فراهم‌آوری است.

بیدار در بخش دیگری از سخنان خود سیر تایید صلاحیت‌های نامزدهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل را یادآور شد و افزود: در کل استان از اولین روز آغاز ثبت‌نام 97 نفر وارد گود انتخابات شدند که از این تعداد هفت نفر در مراحل اولیه انصراف و چهار نفر نیز بعد از عدم اخذ صلاحیت به روند بررسی شکایت نکردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس هیئت نظارت انتخابات استان اردبیل اظهار داشت: در کل استان اردبیل 86 نفر به مرحله بررسی صلاحیت راه یافتند که تنها 22 درصد موفق به احراز صلاحیت نشدند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول