اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین:

نرم‌افزار جامع شهرسازی در قزوین راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری قزوین از راه‌اندازی نرم‌افزار جامع شهرسازی در اوایل سال آتی خبر داد.

نرم‌افزار جامع شهرسازی در قزوین راه‌اندازی می‌شود

محسن اسفندیاری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح نیز همچون سایر طرح‌های الکترونیکی کاهش مراجعات شهروندان به شهرداری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش حمل و نقل، آلودگی و ترافیک ناشی از آن و مهم‌تر از همه رفاه حال شهروندان است.

اسفندیاری گفت: اعتبار مربوط به راه‌اندازی این نرم‌افزار را که در سال 87 تهیه و در چهار حوزه شامل؛ مناطق سه گانه و معاونت شهرسازی شهرداری نصب شد افزون بر 10 میلیارد ریال است که بخشی از این مبلغ نیز برای تهیه و نصب سخت‌افزارهای مربوط به آن صرف شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مراجعات شهروندان به شهرداری مربوط به چهار حوزه یاد شده است، تصریح کرد: در این بخش‌ها مسائل مرتبط با ساخت و ساز و املاک بیشترین موارد مراجعه را به خود اختصاص می‌دهند و نرم‌افزار جامع شهرسازی با دارا بودن چهار سرفصل شامل؛ شهرسازی، صنفی، درآمد و نوسازی و همچنین 27 زیر سیستم مرتبط با یکدیگر در این سرفصل ها مراجعات شهروندان را به این چهار حوزه مدیریت می‌کند.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات آرشیو الکترونیکی اطلاعات را از دیگر کاربردهای سیستم جامع شهرسازی برشمرد و افزود: در مسیر اجرای این طرح، دو طرح اسکن اسناد شهرداری و نیز خلاصه‌برداری از اطلاعات این اسناد و تلفیق پرونده‌ها نیز در زمان معین به اجرا در آمد که با اجرای آنها نیاز شهروندان به مراجعه به بایگانی‌های شهرداری از میان رفت.

اسفندیاری با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های ایجاد شده در شهرداری در بخش الکترونیک تا حد زیادی در اجرای طرح‌های الکترونیک شهرداری مفید بوده‌اند، ادامه داد: با استفاده از زیرساخت‌های فراهم شده اجرای طرح جامع شهرسازی در آینده با افزایش تعداد خدمات آن ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری قزوین در میان شهرداری‌های کشور رتبه یازدهم را داراست و علی‌رغم کلان‌شهر نبودن آن چهارمین شهر از کشور است که توانسته سیستم‌های الکترونیکی مورد نیاز شهروندان را راه‌اندازی کند.

مدیرعامل سازمان آمار و فن‌آوری اطلاعات چاپ فیش‌های عمده نوسازی و پسماند بخش دیگری از برنامه‌های این سازمان عنوان و تصریح کرد: طی این برنامه که در سال 88 برای نخستین بار به اجرا درآمد مشمولان پرداخت عوارض مذکور ضمن آگاهی از مبلغ بدهی خود ملزم به پرداخت آن شدند و اجرای این برنامه در دو سال گذشته بسیاری از فعالیت‌های شهرداری را تسهیل کرد.

اسفندیاری ساماندهی دکل‌های BTS مخابرات سطح شهر را با هدف زیبایی منظر شهری از جمله برنامه‌های اجرایی این سازمان در سال جاری برشمرد و گفت: نگهداری سیستم‌های راه‌اندازی شده و پشتیبانی نیز یک برنامه اصلی و دائمی سازمان تلقی می‌شود که امسال نیز به آن پرداخته شد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی نرم‌افزار مالی و اداری شهرداری مرکز، مناطق و سازمان‌های آن، راه‌اندازی نرم‌افزار DWH برای تهیه گزارش‌های جامع از سیستم اداری شهرداری و نیز راه‌اندازی پرتال یکپارچه شهرداری و ادارات تابعه آن از مهم‌ترین فعالیت‌های الکترونیکی شهرداری قزوین در سال‌های گذشته است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول