اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری شهرداری قزوین خبر داد

پرداخت الکترونیکی فیش‌های عوارض از طریق پرتال شهرداری

خبرگزاری فارس: به گفته مدیرعامل سازمان آمار و فناوری شهرداری قزوین طی روزهای آینده برنامه پرداخت الکترونیکی فیش‌های عوارض نوسازی، پسماند و صنفی و همچنین پیگیری پرونده‌های شهرسازی توسط شهروندان، به صورت فعال روی پرتال شهرداری قرار می‌گیرد.

پرداخت الکترونیکی فیش‌های عوارض از طریق پرتال شهرداری

محسن اسفندیاری امروز در گفت‌وگو خبرنگار فارس در قزوین، درباره پرداخت الکترونیکی فیش‌های عوارض از طریق پرتال شهرداری اظهار کرد: با راه‌اندازی این سیستم سامانه پیامکی نیز به منظور اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص پرونده آنان راه‌اندازی می‌شود.

اسفندیاری گفت: راه‌اندازی وب GIS و اعلام ضابطه ملک همچون مشخصات اصلی ملک، محاسبه درآمدها، تراکمات و کلیه اطلاعات مربوط به آن به ارباب‌رجوع از دیگر خدمات این سازمان در سال جاری به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه سازمان فناوری شهرداری یک نهاد نوپا بوده و کمتر از چهار سال از تأسیس آن می‌گذرد ادامه داد: وظیفه اصلی این سازمان خدمات‌رسانی در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار به شهرداری مرکزی قزوین، سه منطقه و 15 سازمان تابعه آن با هدف تأمین نیازهای شهروندان و بهبود زندگی شهری است که این امر از طریق خرید تجهیزات، طراحی و اجرای برنامه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری خاطر نشان کرد: این مجموعه از زمان تشکیل تاکنون به فراهم کردن ساختارها و زیرساخت‌های اصلی حوزه تخصصی خود پرداخته و با صرف هزینه‌های میلیاردی برای این منظور، هم‌اکنون به جایگاهی رسیده است که ظرفیت و توان اجرای طرح‌های گسترده الکترونیکی و حتی خدمات‌دهی به سایر شهرداری‌های استان را نیز دارد.

اسفندیاری با تأکید بر اینکه از این پس دغدغه اصلی این سازمان خرید ابزارهای نوین و تجهیزات متناسب با فن‌آوری روز و همچنین توسعه امکانات جدید الکترونیکی به منظور اجرای برنامه‌های مورد نیاز شهروندان است، یادآور شد: پرداخت عوارض خودرو و جستجوی متوفیان به شیوه الکترونیکی برنامه‌هایی هستند که در سال جاری اجرا شده و توانسته‌اند بخش زیادی از نیازهای شهروندان را تأمین کنند، البته برنامه پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو در پیشخوان دولت نیز مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

وی چشم‌انداز شهرداری و به ویژه سازمان مذکور را رسیدن به شهر الکترونیک بر شمرد و تصریح کرد: در این راستا این سازمان در کنار انجام خدماتی نظیر برنامه‌های یاد شده، با همکاری استانداری و سایر نهادها به اجرای طرحی مبادرت ورزیده است که با اجرایی کردن آن در سال آتی، مراجعین شهرداری می‌توانند به هنگام پیگیری امور عمرانی خود ضمن انجام کارهای مربوط به شهرداری، امور مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان مرتبط با موضوع مراجعه شهروندان نظیر شرکت آب و فاضلاب، شرکت گاز و نظایر آن را بدون مراجعه به این ادارات در محل شهرداری و از طریق الکترونیکی انجام دهند.

مدیرعامل سازمان آمار و فن‌آوری شهرداری قزوین تکریم ارباب رجوع را یکی از مهم‌ترین ثمرات داشتن شهر الکترونیک دانست و ادامه داد: یکی از بهترین و آسان‌ترین ابزارهای رسیدن به عدالت اجتماعی، به عنوان شعار دولت دهم، فن‌آوری اطلاعات است که تحقق دولت الکترونیک و داشتن شهروندان الکترونیک از فواید آن محسوب می‌شود.

اسفندیاری تأکید کرد: بنا بر آنچه گفته شد سرمایه‌گذاری هدفمند، همه جانبه و یکپارچه تمامی دستگاه‌ها در این حوزه از ضرورت‌های جوامع امروز شهری به شمار می‌رود تا شهرها بتوانند با صرف کم‌ترین هزینه عدالت اجتماعی را برقرار کرده و از ثمرات متعدد مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول