محسن اسفندیاری امروز در گفتوگو خبرنگار فارس در قزوین، درباره پرداخت الکترونیکی فیشهای عوارض از طریق پرتال شهرداری اظهار کرد: با راهاندازی این سیستم سامانه پیامکی نیز به منظور اطلاعرسانی به شهروندان در خصوص پرونده آنان راهاندازی میشود.
اسفندیاری گفت: راهاندازی وب GIS و اعلام ضابطه ملک همچون مشخصات اصلی ملک، محاسبه درآمدها، تراکمات و کلیه اطلاعات مربوط به آن به اربابرجوع از دیگر خدمات این سازمان در سال جاری به شمار میروند.
وی با اشاره به اینکه سازمان فناوری شهرداری یک نهاد نوپا بوده و کمتر از چهار سال از تأسیس آن میگذرد ادامه داد: وظیفه اصلی این سازمان خدماترسانی در حوزه سختافزار و نرمافزار به شهرداری مرکزی قزوین، سه منطقه و 15 سازمان تابعه آن با هدف تأمین نیازهای شهروندان و بهبود زندگی شهری است که این امر از طریق خرید تجهیزات، طراحی و اجرای برنامههای الکترونیکی انجام میشود.
مدیرعامل سازمان آمار و فناوری خاطر نشان کرد: این مجموعه از زمان تشکیل تاکنون به فراهم کردن ساختارها و زیرساختهای اصلی حوزه تخصصی خود پرداخته و با صرف هزینههای میلیاردی برای این منظور، هماکنون به جایگاهی رسیده است که ظرفیت و توان اجرای طرحهای گسترده الکترونیکی و حتی خدماتدهی به سایر شهرداریهای استان را نیز دارد.
اسفندیاری با تأکید بر اینکه از این پس دغدغه اصلی این سازمان خرید ابزارهای نوین و تجهیزات متناسب با فنآوری روز و همچنین توسعه امکانات جدید الکترونیکی به منظور اجرای برنامههای مورد نیاز شهروندان است، یادآور شد: پرداخت عوارض خودرو و جستجوی متوفیان به شیوه الکترونیکی برنامههایی هستند که در سال جاری اجرا شده و توانستهاند بخش زیادی از نیازهای شهروندان را تأمین کنند، البته برنامه پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو در پیشخوان دولت نیز مورد استفاده مردم قرار میگیرد.
وی چشمانداز شهرداری و به ویژه سازمان مذکور را رسیدن به شهر الکترونیک بر شمرد و تصریح کرد: در این راستا این سازمان در کنار انجام خدماتی نظیر برنامههای یاد شده، با همکاری استانداری و سایر نهادها به اجرای طرحی مبادرت ورزیده است که با اجرایی کردن آن در سال آتی، مراجعین شهرداری میتوانند به هنگام پیگیری امور عمرانی خود ضمن انجام کارهای مربوط به شهرداری، امور مربوط به دستگاههای خدماترسان مرتبط با موضوع مراجعه شهروندان نظیر شرکت آب و فاضلاب، شرکت گاز و نظایر آن را بدون مراجعه به این ادارات در محل شهرداری و از طریق الکترونیکی انجام دهند.
مدیرعامل سازمان آمار و فنآوری شهرداری قزوین تکریم ارباب رجوع را یکی از مهمترین ثمرات داشتن شهر الکترونیک دانست و ادامه داد: یکی از بهترین و آسانترین ابزارهای رسیدن به عدالت اجتماعی، به عنوان شعار دولت دهم، فنآوری اطلاعات است که تحقق دولت الکترونیک و داشتن شهروندان الکترونیک از فواید آن محسوب میشود.
اسفندیاری تأکید کرد: بنا بر آنچه گفته شد سرمایهگذاری هدفمند، همه جانبه و یکپارچه تمامی دستگاهها در این حوزه از ضرورتهای جوامع امروز شهری به شمار میرود تا شهرها بتوانند با صرف کمترین هزینه عدالت اجتماعی را برقرار کرده و از ثمرات متعدد مادی و معنوی آن بهرهمند شوند.
انتهای پیام/صا10