اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات کرمان:

میانگین مشارکت کرمانی‌ها در انتخابات مجلس 64 درصد است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: میانگین مشارکت مردم شهرستان‌های مختلف استان کرمان در انتخابات هشتمین دوره مجلس 64 درصد است.

میانگین مشارکت کرمانی‌ها در انتخابات مجلس 64 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، جواد کمالی با اشاره به میزان مشارکت شهروندان کرمانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: میانگین مشارکت مردم شهرستان‌های مختلف این استان در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی 64 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: مردم حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه با 81.5 درصد مشارکت رتبه نخست شرکت در انتخابات مجلس هشتم را در 24 اسفند 1386 به خود اختصاص دادند.

کمالی بیان داشت: مردم حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، رودبار جنوب و فاریاب نیز با 80 درصد مشارکت در انتخابات مجلس هشتم رتبه دوم را به دست آوردند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: مردم حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر با 79 درصد مشارکت در جایگاه سوم، زرند و کوهبنان با 73 درصد مشارکت در رتبه چهارم و جیرفت و عنبرآباد با 67 درصد در مقام پنجم از نظر مشارکت قرار گرفتند.

وی ابراز داشت: حوزه انتخابیه شهربابک نیز رتبه ششم مشارکت را با 62 درصد از آن خود کرده است.

کمالی افزود: حوزه انتخابیه رفسنجان و انار با 60 درصد مشارکت رتبه هفتم، سیرجان و بردسیر با 54 درصد مشارکت رتبه هشتم و کرمان و راور با 44 درصد مشارکت رتبه نهم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی میانگین مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات نخستین دور مجلس شورای اسلامی در 24 اسفندماه سال 58 را به میزان 63.94 درصد اعلام کرد و گفت: همچنین 67.53 درصد کرمانی‌ها نیز در دور دوم انتخابات مجلس در 26 فروردین سال 1363 شرکت کردند.

معاون استاندار کرمان با اشاره به مشارکت 70.17 درصدی مردم کرمان در انتخابات مجلس سوم در 19 فروردین 1367 عنوان کرد: میانگین مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی در 21 فروردین 1371 نیز 63.7 درصد بود.

وی میانگین مشارکت کرمانی‌ها در دور پنجم انتخابات مجلس را که در 18 اسفندماه 1374 برگزار شد، 80.49 درصد اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان مشارکت مردم این استان در انتخابات مجلس ششم را 76.43 درصد اعلام کرد و اذعان داشت: این انتخابات در 29 بهمن‌ماه سال 1378 برگزار شد.

وی میانگین مشارکت کرمانی‌ها در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی را نیز 64.2 درصد اعلام کرد که در یکم اسفندماه سال 1382 به ثبت رسید.

کمالی افزود: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه استان کرمان در انتخابات مجلس نهم نیز بار دیگر براساس فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور گسترده و دشمن‌شکن حضور می‌یابند.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور 12 اسفندماه جاری در استان کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول