اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی

یادواره 172 پاسدار بجنورد برگزار شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی یادواره 172 پاسدار و وظیفه بجنورد برگزار شد.

یادواره 172 پاسدار بجنورد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، این یادواره که عصر امروز در مسجد انقلاب این شهر برگزار شد، یکی از جانبازان جنگ تحمیلی با اشاره به اینکه شهدا ساده زیست بوده و همه باید آنان را الگوی خویش قرار دهند، گفت: زندگی شهدا و رزمندگان سال‌های دفاع مقدس الگوی خوبی برای جوانان است.

محمد دلیریان اظهار کرد: الگوهای زیادی در عرصه جنگ تحمیلی وجود داشته که هر یک از آنان سرمشق و الگوی جوانان برای ارتقای بصیرت و قدم نهادن در مسیر زندگی این اسوه‌های ایثار و شهادت است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین شیوه‌های مقابله با جنگ نرم ترویج زندگی این بزرگان و آشنا کردن جوانان با سیره و زندگی آنان بوده که تأثیرات زیادی را بر جوانان دارد.

دلیریان مهم‌ترین پیام شهدا را پیمودن راه امام و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این انقلاب خون بهای شهدای زیادی بوده که در راه حفظ نظام جان خود را اهدا کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور فرماندهان بی‌شماری در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل خاطرنشان کرد: تمام این فرماندهان با فرهنگ بسیجی پا در عرصه جهاد و شهادت نهاده بودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی هم در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پاسدار و وظیفه بجنورد، برگزاری این یادواره‌ها را در پاسداشت ایثارگری‌ها و جان فشانی های الگوهای دفاع مقدس را مهم برشمرد.

حجت‌الاسلام محمدتقی خرم گفت: همه باید فرهنگ ایثار و شهادت که از شاخصه‌های نظام اسلامی است، حفاظت و پاسداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید الگوهای عرصه ایثار و شهادت به بهترین شکل به جامعه و به ویژه نسل جوان معرفی و تفکرات آنان در جامعه تبیین شود.

آیین گرامیداشت 172 شهید پاسدار و وظیفه شهرستان بجنورد در مسجد انقلاب و با حضور خیل عظیم هم رزمان، خانواده شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

امام جمعه بجنورد و استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین شرکت و ضمن ادای احترام به شهدا، یاد آنان را گرامی داشتند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول