اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

شورای شهر از نظرات فرهنگی دانشجویان استقبال می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شورا از نظرات و پیشنهادهای دانشجویان در زمینه‌های فرهنگی استقبال می‌کند.

شورای شهر از نظرات فرهنگی دانشجویان استقبال می‌کند

محمدحسین خاکساران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین متشکل از چهره‌های شاخص فرهنگی شهر به عنوان نمایندگان مردم قزوین بوده و ماهیت رشته تخصصی هر یک از آن‌ها فرهنگی و تحقیقاتی است، بنابر این بر مسائل فرهنگی شهر اشرافیت دارند اما در صورتی که هر یک از مردم اعم از دانشجو یا غیر از آن در این خصوص اظهار نظر کنند و یا پیشنهادهای فرهنگی ارائه دهند شورای شهر به مباحث مطروحه آنان توجه می‌کند.

خاکساران افزود: دانشجویان بومی و غیر بومی شهر، گاه در روزنامه‌های محلی پیشنهادها و یا انتقادهایی مطرح می‌کنند که برخی از آن‌ها نیز با شهرداری و شورای شهر مرتبط است و در این صورت مسائل مطرح شده مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی همچنین شورایاری‌ها را عاملی برای انتقال نظرات شهروندان به شورای شهر عنوان کرد و ادامه داد: وظیفه شورای شهر تبیین نیازها و اولویت‌های فرهنگی محلات و بخش‌های مختلف شهر است که آن را از طریق سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به اجرا در می‌آورد.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد: بودجه این سازمان به همه شهروندان تعلق دارد اما با درجه‌بندی قسمت‌های مختلف شهر، بخش‌های محروم شامل قسمت‌های قدیمی و یا قسمت‌های جدیدی که در توسعه شهری به قزوین اضافه شده‌اند در اولویت تخصیص بودجه قرار می‌گیرند و تأمین بخشی از نیازهای آن مناطق از جمله مسجد، حسینیه، کتابخانه، قرائت‌خانه، سالن ورزشی و مراکز آموزشی مبنای فعالیت‌ها می‌شود.

خاکساران گفت: در راستای اجرای همین سیاست‌ها، تصویب طرح احداث فرهنگسرایی با عنوان فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) در منطقه 2 شهرداری و اجرای آن از شاخص‌ترین مصوبات کمیسیون فرهنگی در دوره سوم شورای شهر است.

وی افزود: فراهم کردن مقدمات احداث یک فرهنگسرا در زمینی به مساحت بیش از یک هزار متر مربع واقع در شهرک مینودر نیز نمونه دیگری از این قبیل مصوبات است که اجرای آن می‌تواند پاسخگوی بخش زیادی از نیازهای فرهنگی ساکنان این منطقه باشد.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: البته آنچه به عنوان فرهنگ و وظیفه اصلی این کمیسیون ذکر شد، فرهنگ به معنای اعم آن شامل مسائل هنری، علمی، آموزش‌های شهروندی و فرهنگ شهرنشینی، توسعه زمینه‌های فرهنگی از قبیل آداب و رسوم و همزیستی مسالمت‌آمیز در یک شهر و نظایر آن است بنابراین توجه به همه موارد یاد شده بخش اصلی وظیفه کمیسیون فرهنگی شورای شهر را تشکیل می‌دهد.

خاکساران افزود: از میان این موارد وظیفه اولیه سازمان فرهنگی ورزشی به عنوان بازوی عملیاتی شورای شهر در حوزه فرهنگی، توجه به اصل فرهنگ شهروندی و همزیستی مسالمت آمیز شهروندان است و بقیه موارد جزو فعالیت‌های جانبی این سازمان به شمار می‌رود چراکه تأمین این‌گونه نیازها از جانب ادارات فرهنگی دخیل نظیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر ادارات مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول