اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست خبری رئیس شورای شهر خارک 2:

وزیر نفت با 5 خواسته شورای شهر خارک موافقت کرد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر خارک گفت: با دید مناسبی که وزیر نفت نسبت به استان بوشهر دارد با 5 درخواست مکتوب شورا و شهرداری خارک موافقت کرد.

وزیر نفت با 5 خواسته شورای شهر خارک موافقت کرد

به گزرش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابوالفتح گرگی پور ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر رستم قاسمی وزیر نفت به جزیره خارک اظهار داشت: ایجاد و تجهیز سه مرکز آموزشی ابتدایی و راهنمایی در منطقه بومی‎نشین جزیره با برآورد اولیه چهار میلیارد تومان نخستین درخواست  بود که سردار قاسمی با آن موافقت کرد.

وی افزود: عملیات اجرایی نخستین مدرسه در دهه فجر با حضور آقای امان الله حیاتی مشاور وزیر نفت آغاز شد و انتظار می‎رود با تعاملی که اکنون میان جزیره و مدیران نفتی شکل گرفته، عملیات اجرایی دو مرکز آموزشی دیگر نیز به زودی آغاز شود.

گرگی پور همچنین از اعزام 500 نفر از بومیان جزیره خارگ شامل سالمندان بالای 60 سال، قشر مستضعف جزیره و خانواده شهدا به مشهد مقدس در تابستان آینده خبر داد.

وی بیان کرد: وزیر نفت با درخواست شورای شهر برای اعزام 500 نفر از اهالی جزیره به مشهد در تابستان 91 موافقت کرده و دستور کتبی در این خصوص نیز صادر شد.

رئیس شورای شهر خارک ادامه داد: درخواست استخدام رسمی 35 تن از فرزندان بومیان خارک که با مدرک لیسانس در شرکت‎های پیمانکاری وابسته به این وزارتخانه در خارک مشغول هستند درخواست بعدی شورا از وزیر بود که با آن موافقت شد.

وی تصریح کرد: این درخواست در راستای سیاست دولت برای تعیین تکلیف نیروهای شرکتی است که وزیر به طور کتبی موافقت کرد این نیروها پس از تبدیل وضعیت به قراردادی، به تدریج زمینه استخدام رسمی آنها فراهم شود.

گرگی پور گفت: درخواست بعدی شورا از وزیر مشارکت با شهرداری برای بازسازی خانه‎های قشر مستضعف جزیره بود.

وی اظهار داشت: وزیر نفت با درخواست شورا برای کمک 250 میلیون تومانی در این زمینه موافقت کرد و انتظار می‎رود با تخصیص این کمک، در زمینه بهبود محل زندگی قشر مستضعف جزیره فراهم شود.

رئیس شورای شهر خارک همچنین در رابطه با وضعیت شناور جدید برای تردد مردم به بوشهر و گناوه گفت: وزیر نفت صراحتا در جمع مدیران جزیره تاکید کرد که تا پیش از وارد شدن شناورهای جدید به خط، از تمام توان برای جبران این کمبود استفاده می‎شود.

گرگی پور ادامه داد: در این راستا شرکت پایانه‎های نفتی برای افزایش ظرفیت مسیر پروازی بوشهر- خارگ و همچنین دو بار تردد روزانه شناورهای والفجر از بوشهر و گناوه به خارک و بالعکس ماموریت یافته که با شناخت ایجاد شده از مهندس موسوی مدیر عامل پایانه‎های نفتی، به اجرایی شدن این مهم خوش‎بین هستیم.

وی افزود: وعده قرارداد جدید با شرکت والفجر و افزایش تردد شناورهای مسافری از جزیره به بوشهر و خارک داده شده و امیدواریم به زودی محقق شود.

رئیس شورای شهر خارک که تا پیش از این منتقد جدی تعامل ضعیف نفتی‎ها با مدیریت شهری جزیره خارگ بود، اینک از تعامل خوب ایجاد شده میان مدیرعامل پایانه‎های نفتی، امام جمعه و بخشدار با شورا و شهرداری خبر می‏دهد.

گرگی پور تصریح کرد: واقعیت این است که با تدابیر امام جمعه جزیره، هماهنگی محمودی بخشدار و نگاه مثبت وزیر و مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی به استان، هماهنگی خوبی در این منطقه ایجاد شده و امیدواریم الگویی از هماهنگی و انسجام کاری در سایر نقاط استان در راستای توسعه مناطق مختلف باشد.

وی افزود: اکنون احمد محمدزاده و اما الله حیاتی از بچه‌های گناوه در کنار مهندس ندومی بوشهری استاندار سابق بوشهر در هسته مشاوران وزیر نفت قرار دارند و انتظار می‎رود با توجه به نگاه خوشایندی که وزیر نفت نسبت به استان بوشهر دارد، زمینه بهره‎مندی بیشتر مردم استان از صنعت نفت فراهم شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول