اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخاب نام برای برنامه 5 ساله اردبیل

شورای شهر اردبیل از استخدامی‌های جدید نگران است

خبرگزاری فارس: اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل انتخاب نام برای برنامه پنج ‌ساله توسعه و عمران شهر اردبیل را در دستور کار قرار داده و از سوی دیگر برخی نگرانی‌های خود را در مورد استخدام نیروهای جدید و تعیین وضعیت نیروهای قراردادی اعلام کردند.

شورای شهر اردبیل از استخدامی‌های جدید نگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در دویست و دوازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل که دوشنبه شب در ساختمان شورای اردبیل برگزار شد، اعضای شورای شهر اردبیل به اتفاق آرا عنوان«برنامه توسعه شهری اردبیل گام اول 96 - 92» را انتخاب کردند تا شهرداری با این عنوان برنامه پنج ساله توسعه و عمران شهری اردبیل را تهیه و تدوین و برای تصویب برای شورای شهر ارائه کند.

در این ارتباط رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل با اعلام اسامی پیشنهادی به مانند طلوع توسعه، گام‌های توسعه، اردبیل 96 پویا و پایدار، گامی بلند برای فردا، آغاز یک تحول، اردبیل فردا، مسیر توسعه اردبیل، آهنگ توسعه اردبیل و ... از اعضای شورای شهر خواست تا از بین این اسامی پیشنهادات خود را ارائه کنند.

علیرضا دباغ عبداللهی اظهار داشت: هر عضو شورا تا حداقل دو اسم را پیشنهاد تا از بین اسامی مورد توافق یک اسم برای برنامه پنج ساله توسعه شهر اردبیل انتخاب شود که اعضای شورای شهر در نهایت از بین اسامی پیشنهاد شده که عمدتا بر پایه اردبیل در مسیر توسعه و گامی برای فردا بود عنوان برنامه توسعه شهری اردبیل گام اول 96 - 92 را برگزیده و تصویب کردند.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل مجوز احداث پل عابر پیاده مکانیزه را با مشارکت بخش خصوصی در خیابان حافظ صادر کرده و به شهرداری اختیار دادند تا با مشارکت‌کننده انعقاد قرارداد کند.

شهردار اردبیل در این خصوص گفت: قرار بود دو پل عابر پیاده مکانیزه در میدان بسیج و حافظ راه‌اندازی و زیر رمپ‌ها نیز به عنوان مغازه در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد که با مخالفت شورای حل اختلاف با این موضوع ما اجرای یک پل را با هزینه نگهداری 15 ساله آن از سوی پیمانکار قبول کردیم.

صدیف بدری خاطرنشان کرد: پیمانکار موظف است در سه نقطه از تابلوهای تبلیغاتی ما برای درآمدزایی خود استفاده کرده و از این راه بخشی از سرمایه خود را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه شورای شهر اردبیل با اکثریت آرا مجوز فروش 25 باب مغازه از مجتمع شوراسنتر، 15 قطعه زمین از قطعات پشت دانشگاه و پنج قطعه زمین از اراضی شهرک ولایت را صادر کردند.

همچنین اعضای شورای شهر اردبیل با مصوبه کمیسیون فرهنگی شورای شهر در نامگذاری چندین کوچه شهر اردبیل موافقت کردند.

علاوه بر این جواد زنجانی و سالار شاکر به عنوان نمایندگان شورای شهر اردبیل برای تدوین مالیات مستقیم در سال آینده و شرکت در کمیسیون تقدیم املاک سال آینده شهرستان اردبیل به امور مالیاتی معرفی شدند.

تعرفه‌ها با کمترین تغییر مصوب شده است

نائب رئیس شورای شهر اردبیل در جلسه اعضای شورای شهر اردبیل با بیان اینکه تعرفه عوارض سال آینده شهرداری اردبیل با کمترین تغییر مصوب شده است، اظهار داشت: حدود شش مورد تغییر در تعرفه‌ها را شاهد بودیم که فرمانداری و شورای حل اختلاف در آن اعمال نظر کرده بودند.

جواد زنجانی اضافه کرد: این تغییرات مربوط به کاهش تعرفه‌ها به نفع جانبازان و خانواده‌های ایثارگران بوده که فرمانداری و استانداری در آن اعمال نظر کرده‌اند.

وی بیان داشت: با تغییرات حاصل شده و برخی رایزنی‌ها برای حل مشکلات جزئی به زودی تعرفه عوارض سال 91 شهرداری برای اجرا به این مجموعه ابلاغ می‌شود.

ابراز نگرانی از استخدامی جدید و تعیین تکلیف نیروهای قراردادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یکی از اعضای شورای اردبیل در این جلسه به درآمد 210 میلیون تومانی سازمان سنجش از محل برگزاری آزمون استخدامی شهرداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: ریالی از این درآمدزایی نصیب شهرداری اردبیل نشده و سازمان سنجش هزینه ثبت‌نام داوطلبان را صرف برخی از اقدامات مرسوم خود کرده است.

نادر فرزانه ادامه داد: شهرداری اردبیل در حالی که تنها 35 کارمند رسمی دارد و بقیه کارکنان آن قراردادی با سابقه طولانی هستند معلوم نیست این آزمون با چه نیت و قصدی انجام شده در حالی که می‌توانستیم با کسب مجوزهای لازم نیروهای قراردادی خود را به رسمی تبدیل کنیم.

وی گفت: در برخی از استان‌ها با اعمال فشار و تهدیدها برگزاری چنین آزمونی لغو شده و به جای آن نیروهای قراردادی شهرداری تبدیل وضعیت شده‌اند.

این عضو شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: این شرایط زنگ خطری برای مجموعه شهرداری است چرا که شهرداری با جذب نیروهای جدید در تامین حقوق و مزایای آنها ناتوان بوده و بار مالی مضاعفی بر گردن این مجموعه می‌گذارد.

فرزانه اضافه کرد: با این شرایط حداقل 200 نفر به مجموعه پرسنل شهرداری اضافه می‌شود در حالی که این فرآیند ناعادلانه‌ای است که بخواهیم نیروی تازه استخدام را که تجربه کار ندارد بالاتر از نیروی 20 ساله قراردادی محاسبه کرده و شرایط او را متفاوت ببینیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول