اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

کانون صنعت شیشه قزوین باید تقویت شود

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین در چهارمین جلسه شورای هماهنگی کانون صنعت شیشه قزوین بر تلاش لازم جهت تقویت کانون شیشه قزوین تأکید کرد.

کانون صنعت شیشه قزوین باید تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین، احمد عجم در این جلسه که در محل اداره‌کل صنعت و معادن استان قزوین تشکیل شد اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که اطلاعات شیشه کشور را در این کانون جمع‌آوری کنیم و از این موقعیت مناسب ایجاد شده بهره‌برداری کنیم.

عجم بر تلاش اعضای دبیرخانه کانون تأکید کرد و افزود: با تلاش اعضای دبیرخانه کانون اطلاعات لازم تهیه و به طور مستمر باید پایش شود و دستاوردهای جدید نیز به این اطلاعات اضافه گردد.

استاندار قزوین افزود: در حال حاضر کانون شیشه قزوین با توجه به نوپا بودن ولی از لحاظ کیفیت کاری، مقبولیت بیشتری نسبت به کانون‌های قدیمی برخوردار شده است.

وی افزود: وجود برخی مشکلات در این خصوص طبیعی است و عمومیت دارد ولی مشکلات استانی حل‌شدنی است.

وی بر معرفی این کانون به مدیران اجرایی استان‌های کشور که با صفت شیشه سر و کار دارند نیز تأکید کرد و افزود: در این زمینه هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا نتایج مناسبی نیز اخذ گردد.

عجم در ادامه بر تشکیل کارگروهی جهت احصا و کشف مشکلات کانون و ارائه آن مشکلات جهت تدوین راهکارهای مناسب برای حل آنها تأکید کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در خصوص صنعت شیشه نیز هدف ما رسیدن به مرحله عدم وابستگی است و این امر با تلاش لازم امکان‌پذیر خواهد بود.

عجم در ادامه افزود: نحوه برخورد و مواجهه با تحریم‌ها، پیگیری ابداعات و خلاقیت‌ها و ... با ادامه فعالیت این کارگروه تخصصی در سال 91 نیز باید دنبال شود.

استاندار قزوین در خصوص تحریم افزود: بحث تحریم بحث جدیدی نیست بلکه 33 سال است که ما در تحریم هستیم منتها شدت و ضعف آن متفاوت بوده است ولی در زمان فعلی مستمسک شده است تا از دانش فناوری عقب بیافتیم ولی این اتفاق هیچ وقت نخواهد افتاد و جمهوری اسلامی نیز همچنان بر سیاق حق‌طلبی خود محکم ایستاده است.

وی با تأکید اینکه اراده و عزم ملی برای قطع وابستگی به خارج شدنی است، افزود: در خصوص پیشرفت صنعت شیشه نیز هدف ما عدم وابستگی است که همانند دیگر زمینه‌ها از جمله سلول‌های هسته‌ای، بنیادی، هوافضا و ... راه پیشرفت و عدم وابستگی را طی خواهد کرد.

وی افزود: ما اگر همیشه حرف تازه‌ای برای دنیا داشته باشیم دنیا به سوی ما خواهد آمد.

در این جلسه همچنین توسط معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گزارشی از روند تشکیل و عملکرد این کانون ارائه شد.

عباسعلی درافشانی طی سخنانی افزود: از اعضای کانون شیشه قزوین انتظار می‌رود تا در جهت افزایش تعاملات دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی با صنعت شیشه و فعالین عرصه کسب و کار و بازرگانی این محصول تلاش کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: رصد و پایش وضعیت تولید، فناوری و رونق بازار، ایفای نقش مشورتی و مشارکت در تصمیم‌سازی برای مسئولان کشور، مشارکت در بهبود فضای کسب و کار و مشارکت در جلب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی از دیگر انتظاراتی است که ما از کانون صنعت شیشه استان داریم.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول