اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

بزرگ‌ترین معضل صنعت ساختمان نبود نیروهای فنی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: بزرگ‌ترین معضل صنعت ساختمان عدم نیروهای فنی آموزش دیده است.

بزرگ‌ترین معضل صنعت ساختمان نبود نیروهای فنی است

حجت‎الله عامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مهمترین معضل صنعت ساختمان بحث استانداردهای مصالح ساختمانی و نبود نیروهای فنی آموزش دیده است.

وی افزود: این مشکل نیز به دلیل نبود تشکل‎‎ها در این بخش است تا نیروهای کار در این عرصه را ساماندهی کند و کمک کند به اینکه کارگران در حرفه خود متخصص باشند و تا زمانی که این تشکل شکل نگیرد دستاورد بزرگی در این خصوص نخواهیم داشت و این یک خلأ بزرگ در صنعت ساختمان است.

عامری اذعان داشت: در بخش مهندسی هم مشکلات بزرگی داریم تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان به کار کیفیتی آنها تا حد زیادی لطمه وارد کرده است و مهندسان ما به کار نظراتی به‌عنوان یک شغل پایدار نمی‎توانند حساب کنند و این مسئله در آینده صدمات بیشتری را وارد خواهد کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به اینکه صنعت ساختمان بسیار گسترده خاطر نشان کرد: در این صنعت نیاز به زیرساخت‎ها داریم که این زیرساخت‌ها در طول پنج یا 10 سال شکل نمی‎گیرد و در حدود 15 سالی که از عمر نظام مهندسی ساختمان می‎گذرد شاهد بهتر شدن شرایط هستیم اما نیاز به این توسعه در همه بخش‌ها احساس می‎شود.

وی بیان داشت: در صنعت ساختمان اقدامات خوبی انجام شده است اما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم در بحث نیروهای شاغل در صنعت ساختمان باید کارهای اساسی انجام شود و مسئله آموزش کارگران بحثی است که پیشرفت خوبی نداشته است، در واقع انتظاراتی که داشته‎ایم در این خصوص برطرف نشده است چند سالی در این بخش دولت سرمایه‎گذاری‎های خوبی انجام داد اما الان متوقف شده است.  

عامری در خصوص ترکیب جدید انجمن انبوه‌سازان که متشکل از دانش‎آموختگان صنعت ساختمان هستند، تصریح کرد: ما در استان گلستان تعامل خوبی با انبوه‌سازان داریم و نگاه نظام مهندسی به مجموعه آنها به عنوان بخشی از صنعت ساختمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان خاطر نشان کرد: در بخش تحصیلکرده‌های مهندسان ساختمان در انجمن انبوه‌سازان یک رویکرد مثبت است و این اتفاق در تمام عرصه‌های کشور خواهد افتاد با توجه به اینکه مجموع بزرگ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را داریم باید به این سمت حرکت کنیم که همه کسانی که در صنعت ساختمان کار می‎کنند دانش‌آموختگان صنعت ساختمان باشند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول