اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

اجرای 116 طرح صنعتی با 1800 میلیارد ریال در کردستان

خبرگزاری فارس: وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای 116 طرح صنعتی با اعتبار یک‌هزار و 800 میلیارد ریال به زودی در استان کردستان خبر داد.

اجرای 116 طرح صنعتی با 1800 میلیارد ریال در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مهدی غضنفری در دیدار با اعضای هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به افتتاح طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی در سراسر کشور اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن  و تجارت از حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در تولید پشتیبانی می‌کند.

غضنفری با اشاره به تلاش‌های وزارتخانه برای دریافت اعتبار برای بخش صنعت و معدن استان کردستان گفت: در جلسه‌ای که در محل استانداری برگزار شد، مقرر گردید تا 100 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی توسط بانک ملی و برای سرمایه‌گذاری در گردش حوزه تولید اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه بانک ملت هم به طور مجزا پذیرفت تا هر درخواست مربوط به سرمایه در گردش را پاسخگو باشد، عنوان کرد: برای 116 پروژه 180 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که مقرر شد پس از شناسایی واحدهای صنعتی اولویت‌دار، در مرحله نخست 50 میلیارد تومان تخصیص یابد.

غضنفری با اشاره به پیش‌بینی یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش صنعت و معدن در قالب بودجه سال 91 از سوی دولت گفت: امیدواریم مجلس نیز اعتباری به همین میزان برای حوزه صنعت و معدن در سال آینده در نظر گیرد.

وی در پاسخ به پرسش‌های اعضای هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت و وضعیت حوزه صنعت در فاز دوم هدفمندی، گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از شرایط موجود، افزایش قیمت با نرخ پائینی را برای حامل‌های انرژی در بخش صنعت تعیین کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری چندین جلسه مشترک با حضور معاون برنامه‌ریزی وزارتخانه و رئیس ستاد هدفمندی گفت: بر اساس دستور رئیس جمهوری، محرابیان دستیار ویژه وی نیز برای کمک به بخش تولید و صنعت در این جلسات حضور داشته است.

غضنفری با بیان این جمله که تغییرات قیمت حامل‌های انرژی همچون گازوئیل، برق و گاز خواه ناخواه افزایش می‌یابد، افزود: در حال حاضر نرخی که برای انرژی بخش تولید محاسبه می‌شود از نرخ خانگی نیز ارزان‌تر است.

وی درباره اظهارات بخش خصوصی در این نشست مبنی بر اینکه در حال حاضر کمبود سرمایه در گردش به صورت ریالی وجود دارد و دسترسی به منابع ارزی با نرخ یک‌هزار و 226 ریال از مشکلات کنونی است گفت: تمام تلاش‌های تیم اقتصادی دولت رفع مشکلات و ارتقای حوزه تولید است.

از نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت بخش‌های صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی باید از تسهیلات ارزان قیمت بهره‌مند شوند و در عین حال از تامین مالی جهت سرمایه در گردش برای چرخش کار و حفظ مشاغل استفاده کنند.

یکی از مسائل مطرح شده اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان افزایش اعتبارات بلاعوض توازن منطقه‌ای بود که غضنفری به آنها قول پیگیری این موضوع را از طریق گفت‌وگو با معاون اول رئیس جمهوری داد.

اعضای هیئت رئیسه خانه صنعت معدن در این نشست همچنین خواهان افزایش زمان معافیت‌های مالیاتی شدند که قرار شد وزیر صنعت، معدن و تجارت این مسئله را در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی در میان بگذارد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول