اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار ساوجبلاغ

نمایشگاه دستاوردهای تعامل صنعت و نخبگان در ساوجبلاغ افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه دستاوردهای تعامل و همکاری صنعت با نخبگان کشور در شهرستان ساوجبلاغ افتتاح شد.

نمایشگاه دستاوردهای تعامل صنعت و نخبگان در ساوجبلاغ افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، این نمایشگاه عصر امروز با همکاری صنایع مختلف فعال در استان البرز و جامعه دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد به صورت رسمی افتتاح شد.

مسئولان برگزار کننده نمایشگاه دستاوردهای تعامل و همکاری صنعت و نخبگان دانشگاهی اعلام کرده‌اند که هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه آخرین اختراعات و دستاوردهای علمی جامعه دانشگاهی و معرفی تاثیر این یافته‌های علمی در توسعه صنعت کشور است.

همچنین دایر کنندگان این نمایشگاه ترویج و تشویق دانشجویان و اساتید دانشگاهی به ورود هدفمند به عرصه علم و صنعت را از جمله اهداف مهم آن عنوان کرده‌اند.

در نمایشگاه فوق بیش از 15 اثر علمی صنعتی که توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ آزاد شهرستان ساوجبلاغ اختراع و تکمیل شده و در حوزه صنعت به تولید انبوه رسیده، به نمایش گذاشته شده است.

* دولت از دستاوردهای علمی مرتبط با بخش صنعت حمایت می‌کند

علی حدادی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مشکلات بخش صنعت کشورمان این است که مباحث علمی و آموزشی در دانشگاه کاربرد صنعتی ندارد.

وی تصریح کرد: ما باید دانشجویان را به این سمت سوق دهیم که فعالیت‌های علمی خود را متناسب با نیاز بازار در همه حوزه‌های صنعتی،‌ کشاورزی و غیره انجام داده و نیازهای صنعتی کشور را داخل و توسط جامعه علمی تامین کنیم.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ تاکید کرد: به طور قطع دولت و دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها از این یافته‌های علمی حمایت کرده و دستاوردها و نتایج تحقیقات علمی دانشجویان و اساتید دانشگاهی که کاربرد صنعتی داشته را حمایت می‌کنیم.

حدادی افزود: هدف کشورهای غربی این است که ما از نظر علمی وابسته به آنها باشیم و خوشبختانه جوانان و نخبگان ایرانی ثابت کردند که در صورت تلاش می‌توانند تمام قله‌های علمی را فتح کنند.

وی در پایان گفت: در صورت رسیدن به خودکفایی علمی در بخش صنعت، گامی مهم و اساسی در رسیدن به اهداف کلان نظام مانند تحقق بخش‌های مختلف سند چشم‌انداز 20 ساله محقق خواهد شد.

نمایشگاه دستاوردهای تعامل و همکاری صنعت و نخبگان به مدت سه روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد دایر خواهد بود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول