اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه ـ2 و پایانی

ولایت‌مداری رمز عاقبت‌ به خیری است

خبرگزاری فارس: جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: ما باید همیشه دعا کنیم تا عاقبت به خیر باشیم و رمز و رموز این عاقبت‌ به خیری نیز در ولایت‌مداری است.

ولایت‌مداری رمز عاقبت‌ به خیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله حاج‌صادقی پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای شمال غرب کشور در اردبیل اظهار داشت: عملیات بدر و خیبر با فداکاری و جانفشانی رزمندگان سرفراز لشکر عاشورا در کنار عملیات کربلای 4 و 5 نشاندهنده ویژگی ممتاز دلاور‌مردان خطه آذربایجان است.

وی شاخصه و ویژگی لشکر عاشورا را حضور روحانیون در سنگر‌های مقابله با دشمن و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان لشکر عاشورا توصیف کرد و افزود: دلاور‌مردان این لشکر با تبعیت از بزرگ پرچمدار کربلا افتخار آفریدند و همیشه زیر پرچم ولایت بیشترین و شایسته‌ترین دستاورد معنوی و ارزشی را تقدیم ملت کرده است

این مسئول با اشاره به فلسفه شهادت و منزلت شهید خاطرنشان کرد: هدف آفرینش انسان در فرهنگ اسلامی حرکت از خاک به مقصد افلاک است که در این مسیر با وجود زشتی‌ها و زیبا‌یی‌های مختلف اگر انسان مبدأ خود را از خاک به الوهیت تعیین نکند سرخورده و شکست‌ خورده واقعی است.

حاج‌صادقی طی شدن مسیر خاک تا خدا را هدف برتر آفرینش توصیف کرد و بیان داشت: اگر بشر با گذر از طبیعت خود به سمت فطرت و سلوک به روح‌الله حرکت نکند به یقین دچار خسران و عقب‌ماندگی شده است.

وی قیمت هر انسان را به میزان تلاش و مجاهدت در رسیدن به ملکوت و جدا شدن از خاک دانست و اضافه کرد: آنهایی که در خاک در جا می‌زنند و در مسیر والا و بالا رفتن از خود جنبشی ندارند به یقین در بین بی‌نهایت سقوط و صعود در جا می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود صراط مستقیم را حرکت از خاک به سمت افلاک بیان و تصریح کرد: خداوند متعال با ارسال پیامبران و انزال دین خود سعی کرد انسان را راهنمایی و راهبری به سمت حقیقت کند چرا که فلسفه دین نیز حرکت انسان از موجود خاکی بودن به سمت اشرف مخلوقات است.

حاج صادقی بیان داشت: دین آمده است تا انسان را عزیز کند و نگذارد در عالم حیوانی و خاکی بماند.

وی بعد ایمانی و اعتقادی بشر را نیز یادآور شد و ادامه داد: انسان با مهندسی ایمان رشد و تعالی پیدا می‌کند و به یقین با ابزار دین و معرفت می‌تواند شایسته‌ترین بنده برای خدا باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ابراز داشت: آنهایی که عبادت را تنها برای عبادت تلقی می‌کنند در این غفلت گرفتار شده‌اند که روح عبادت برای معراج‌آفرینی و تقرب به سوی خدا است.

حاج صادقی گفت: رکن هر عبادت تقرب به درگاه الهی است و اگر ما در خضوع، رکوع و سجود خود چنین انگیزه‌ای را نداشته باشیم به یقین عمل ما رنگ الهی نگرفته و در آن فضا در جا زده‌ایم.

 

قیمت هر عبادت به میزان مقرب بودن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما نباید اجازه دهیم نماز و روح عبادت ما در شکل روزمرگی بماند چرا که اگر به سمت شناخت باطن و اسرار نماز نرویم به یقین در همان مرحله روز‌مرگی عبادت در جا می‌زنیم.

حاج‌صادقی بیان داشت: اگر روزه سبب تقوا و نماز سبب تقرب به سوی خدا است و در همه شئون زندگی باید در این مسیر حرکت کرد ابزار آن تبعیت از ولایت به عنوان راننده جاده و هدایتگر است.

وی با برشمردن تفاوت‌های ظاهری و باطنی در واجبات الهی و امر شهادت گفت: همه هدایت‌ها حرکت در مسیر تقرب است اما به یقین شهادت به مقصد رسیدن و توفیق همجواری با خدا است.

حاج‌صادقی اضافه کرد؛ ما باید با دوری از نگاه ساده و مادی به پوسته عبادت‌ها قدرت عروج و تقرب به خداوند را بشناسیم و شهدا در این مسیر موفق عمل کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه تقدیم 200 هزار شهید در جنگ تحمیلی یک نعمت واقعی است خاطرنشان کرد: ما باید به خانواده‌های شهدا تبریک بگوییم چرا که فرزندان آنها به  عنوان مقربان الهی متصل به رحمت پروردگار متعال رسیده‌اند.

این مسئول در ادامه سخنان خود شهادت را بالادست تمام عبادت‌ها و جاودانه‌ترین حالت بندگی آفریده‌های الهی در برابر قدرت خداوندی برشمرد و افزود: زمانی که نبی مکرم اسلام خبر از شهادت حضرت علی (ع) دادند آن حضرت به قدری خوشحال شد که در کمال آرامش و اطمینان قلبی سئوال کرد یا رسو‌الله در حالت دینداری شهید می‌شوم یا نه؟

حاج صادقی اذعان داشت: نبی مکرم اسلام زمانی که پاسخ او را با بله دادند آن حضرت نفسی راحت و آرام کشید که این خود بزرگترین درس برای ما است که سعی کنیم از اوج به حضیض نیفتاده و عاقبت ذلت‌بار نداشته باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: اگر توانستیم اعمال نیک خود را از گمرک مرگ عبور دهیم هنرآفرین هستیم چرا که با وجود فتنه‌ها و هجمه‌ها و تهدیدهای شیاطین سلامت و راسخ بودن در دین ارزشی والا دارد.

 

ولایت‌مداری رمز عاقبت‌ به خیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران حفظ  دینداری را در روزگار فتنه بسیار سخت و دشوار توصیف کرد و افزود: ما باید همیشه دعا کنیم تا عاقبت به خیر باشیم و رمز و رموز این عاقبت‌ به خیری نیز در ولایت‌مداری است.

حاج‌صادقی اعلام کرد: بسیاری از انسان‌ها در دوران فتنه به دلیل زاویه گرفتن با ولایت سقوط کردند در حالی که التزام به ولایت و حرکت هم‌پا با ولی فقیه زمان می‌تواند نجات‌بخش باشد.

وی گفت: آنهایی که مقدم یا مؤخر بر ولایت حرکت می‌کنند همیشه شکست می‌خورند و نباید ما از آن جمله انسان‌هایی باشیم که بعد از فرو‌نشستن غبار فتنه دست افسوس و حسرت بگذاریم.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما جاماندگان از قافله شهدا نباید در صحنه ولایت‌مداری و همسو شدن با آرمان انقلاب اسلامی مردود شویم بلکه امید ماست که در رکاب امام عصر (عج) به درجه شهادت رسیده و مزد صبر و بردباری خود را در دین و حفاظت از آن بگیریم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول