اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

مردم شهادت طلبی را در صحنه‌های دفاع از انقلاب آموختند

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: مردم شهادت طلبی را در صحنه‌های دفاع از انقلاب آموختند.

مردم شهادت طلبی را در صحنه‌های دفاع از انقلاب آموختند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در نشست دستگاه‌های فرهنگی استان زنجان، اظهار داشت: در میان همه شاخص‌های مهم انقلاب سه شاخص تاثیر گذار اسلام، امام و ولایت و مردم بیش از همه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته است.

وی با بیان اینکه در تاریخ گذشته اسلام به صورت اسلام درباری، تشریفاتی و کنج مساجد و حسینیه‌ها دیده می‌شد، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌های کشور نداشت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اسلامی بی‌تحرک به جامعه عرضه می‌شد، یادآور شد: اسلام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اسلامی بود که علما دیدن تلویزیون را تحریم کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: حرکات ضد اسلامی فضای حاکم بر کشور با راهبردهای ضد اسلامی و ضد اعتقادی به قدری قوی در جامعه جلوه‌گر بود که جرقه‌های انقلاب اسلامی توسط علما در این ایام زده شد.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه سه رکن اسلام، ولایت و مردم تا خرداد سال 42 هیچ گاه کنار هم قرار نگرفتند، افزود: اگر این سه رکن پیروزی بخش انقلاب در آن زمان در کنار هم قرار می‌گرفتند، خرداد سال 42 به بهمن 57 تبدیل می‌شد.

وی با اشاره به اینکه از بهمن 57 تا کنون این سه محور اساسی در جامعه ساری و جاری است، خاطرنشان کرد: اگر باورهای دینی در اوج فشارها و تهدیدها تضعیف می‌شد، هرگز انقلاب اسلامی به جایگاه کنونی دست نمی‌یافت.

استاندار زنجان با بیان اینکه مردم شهادت طلبی را در صحنه‌های دفاع از انقلاب آموختند، افزود: همه صحنه‌های عاشورایی در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی شکل گرفت و دین‌داری و دین‌مداری مردم در همین صحنه‌ها ریشه دواند.

وی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طی 33 سال گذشته اسلام ناب به مردم جهان معرفی و امروز حاصل این اسلام پذیری در خیزش‌های مردم منطقه مشاهده می‌شود.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه براندازی نظام هدف همه تلاش‌های صورت گرفته در طی 33 سال گذشته است، بیان داشت: هر تلاشی که از سوی استکبار انجام شده است برای براندازی نظام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم انقلابی و ولایی با محوریت توجه به فرامین ولایت با دادن هزینه‌های زیاد دشمنان را غضبانک‌تر از گذشته کرده‌اند.

استاندار زنجان بیان داشت: دشمنان اسلام دیروز می‌خواستند طومار نظام را در هم بپیچند امروز طومار خودشان پیچانده شده است.

وی با اشاره به اینکه از زمان تسخیر لانه جاسوسی محاصره و تحریم اقتصادی علیه کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها همواره برکت و خودکفایی برای کشور داشته و موجب بالندگی نظام در عرصه‌های مختلف شده است.

رئوفی‌نژاد اضافه کرد: اگر مقاومت مردم، ایثارگری شهیدان و مواضع جدی نظام در برابر رژیم‌های استکباری و صهیونیستی نبود، امروز ایران اسلامی موفقیت‌های مطلوبی را در حوزه‌های مختلف کسب نمی‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط کشور در بخش‌های مختلف ضروری است این انتخابات به نحو مطلوب و با حضور گسترده مردم برگزار شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول